Pierre Bokma gezicht nieuwe Alzheimer Socks-campagne

Pierre Bokma gezicht nieuwe Alzheimer Socks-campagne
  • Sponsoring
  • 22 sep 2022 @ 09:10
  • 3737 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Met deze campagne worden sokken verkocht om geld in te zamelen voor onderzoek door het Alzheimercentrum Amsterdam naar de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie.

De campagne is een initiatief van Team Alzheimer en wordt voor de zevende keer gelanceerd. Dit jaar is acteur Pierre Bokma het gezicht van de campagne.

Twee verschillende sokken symbool voor verwarring

Alzheimer Socks zijn twee verschillende sokken en staan symbool voor de verwarring waarmee mensen met dementie en hun naasten dagelijks geconfronteerd worden. Door de sokken te dragen, steunen mensen zichtbaar de strijd tegen alzheimer en maken zij deze slopende ziekte bespreekbaar. Dit jaar is op de ene sok een kompas te zien, op de andere een kompas dat uit elkaar gevallen is. Dit symboliseert de ziekte, waarbij het kompas waarop je altijd vertrouwde stukje bij beetje uit elkaar valt.

Thema campagne: "Elke. Stap. Telt."

Het doel van de campagne is om aandacht te vragen voor deze ziekte en om iedereen de kans te geven zijn of haar boodschap over Alzheimer te delen. Dit jaar staat de campagne in het teken van het motto "Elke. Stap. Telt.". Samen kunnen we namelijk stappen zetten tegen dementie. Wandelen stimuleert de doorbloeding van de hersenen en dat helpt het geheugen. Daarnaast is sociaal contact belangrijk voor de hersenen. Om het wandelen te stimuleren en hier aandacht aan te geven zijn deze editie zowel standaard sokken als wandelsokken te koop.

Aandacht voor Alzheimer met nationale campagne

Om de campagne onder de aandacht te brengen wordt er landelijk geadverteerd via billboards, online advertising, op social media en op www.alzheimersocks.nl. De sokken zijn vanaf €8,99 te bestellen op de website van Alzheimer Socks en bij verschillende verkooppunten. De volledige winst gaat naar het Alzheimercentrum Amsterdam.

Elk jaar doen er verschillende partijen mee aan de Alzheimer Socks-campagne om te strijden tegen Alzheimer en om het wetenschappelijk onderzoek van Alzheimercentrum Amsterdam te steunen. De verkooppunten van dit jaar zijn: Jumbo, Bol.com, Jeans Centre en Picnic. De partners die de campagne van Alzheimer Socks 2022 mogelijk hebben gemaakt zijn: Creanza, MediaValue, Jan van Gestel Copy & Concept, Lyfter, Van de Laar | Van Efferen Studio’s, José Derks Photograpy en TEAM LEWIS. De actie wordt gecoördineerd door Team Alzheimer, dat dit jaar bestaat uit jonge werknemers vanuit Heineken, Philips, De Vos & Partners, Stibbe, ABN Amro, PwCm, KPMG en Bol.com.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken