Bristol zamelt bijna 80.000 euro in voor arme gezinnen
- Sponsoring
- 17 okt 2022 @ 09:14
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 17 okt 2022 @ 09:14
- Michiel van Zaane
Met de ‘In my shoes’- campagne riep mode- en schoenenketen Bristol haar klanten op om zich in de schoenen te plaatsen van mensen die het financieel moeilijk hebben. Met succes: het bedrijf zamelde bijna 80.000 euro in.
Op 17 oktober, de Internationale dag tegen armoede, kan Elise Vanaudenhove, CEO Bristol, een cheque van maar liefst € 43.973,39 aan Nationaal Fonds Kinderhulp overhandigen en € 34.585,02 aan Stichting Pelicano.
Bristol lanceerde de campagne met een reeks audioverhalen met die een stem gaven aan de harde cijfers. Uit onderzoek van Bristol bleek dat maar liefst 1 op de 3 kinderen al eens met te kleine schoenen naar school gaat en ongeveer de helft van de ouders (47%) hun kind wel eens in kapotte of versleten schoenen naar school stuurt.
Per verkocht paar leren kinderschoenen tijdens de campagneperiode beloofde Bristol 5 euro te schenken aan Nationaal Fonds Kinderhulp in Nederland en Stichting Pelicano in België. De klanten van Bristol konden hun steentje bijdragen met een vrije gift aan de kassa, en werden ook geraakt door de actie. In totaal doneerden ze meer dan dertigduizend euro, met verschillende winkels die de grens van duizend euro overschreden.
Indruk
‘De cijfers uit onze enquête maakten indruk op onze medewerkers. Bristol wil een inclusief merk zijn met prijzen die toegankelijk zijn voor iedereen, maar dat blijkt écht niet zo vanzelfsprekend. Vandaar het idee om tijdens de dure ‘back to school’-periode specifiek rond dit topic een campagne op te zetten. Naast financiële steun bieden aan gezinnen die het broodnodig hebben, zijn we trots dat we door deze campagne een stem hebben kunnen geven aan een probleem dat maar al te vaak achter gesloten deuren blijft’, zegt Elise Vanaudenhove, CEO Bristol.
Anita Bosman, Filiaalmanager van Bristol Groningen, vertelt: ‘De pakkende en moedige getuigenissen van mensen die met armoede te kampen hebben, raakten ons enorm. We gaan er vaak van uit dat dit een ver-van-ons-bed-show is, maar kinderarmoede is dichterbij dan we denken. Onze klanten waren enorm solidair met onze actie en er waren ook mensen die zélf hun verhaal aan onze kassa deelden. Voor hen een concreet verschil kunnen betekenen, maakt de actie voor ons nog waardevoller.’
Pakjesavond
Nationaal Fonds Kinderhulp in Nederland is blij met het ingezamelde bedrag. Ilse De Voogd, Fondsenwerver bij Kinderhulp: ‘We kunnen dit bedrag zó goed gebruiken. We willen gezinnen in armoede financieel bijstaan, zodat ze gelijke kansen krijgen voor de toekomst. Met iets groots of iets kleins. Daarvoor hebben we uiteraard financiële middelen nodig. Met deze prachtige donatie kunnen we bijvoorbeeld meer dan 100 kinderen helpen bij het behalen van hun zwemdiploma, 200 kinderen blij maken met een goede winterjas en warme winterschoenen of ruim 1.700 kinderen helpen om ook pakjesavond te vieren.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing