Etos steunt onderzoek Amsterdam UMC naar vrouwenhart
- Sponsoring
- 15 nov 2022 @ 10:49
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 15 nov 2022 @ 10:49
- Michiel van Zaane
Een op de drie vrouwen in Nederland sterft aan de gevolgen van hart- en vaatziekten. Tachtig procent hiervan kan worden voorkomen. Etos helpt het Amsterdam UMC om de bewustwording over hart- en vaatziekten onder vrouwen te vergroten.
Met de Nationale Vrouwenhart Test willen onderzoekers van het Amsterdam UMC de bewustwording over vrouwen en hart- en vaatziekten beter in kaart te brengen. Met het invullen van deze test helpen deelnemers mee om in de toekomst de sterfte aan hart- en vaatziekten omlaag te brengen. Hoe meer mensen de test invullen, hoe beter. Daarom gaat Etos helpen bij het onder de aandacht brengen van de test.
Etos werkt al samen met de Nederlandse Hartstichting om hart- en vaatziekten bij vrouwen beter onder de aandacht te brengen. Door haar positie in de maatschappij en connectie met de relevante doelgroep, hoopt Etos te kunnen bijdragen aan dit belangrijke probleem en roept mensen op om de test van het UMC in te vullen. Sebastiaan de Jong, CEO van Etos: ‘Etos ondersteunt het UMC Amsterdam bij hun onderzoek naar wat Nederlanders weten over hart- en vaatziekten bij vrouwen. Het is de missie van Etos om klanten te helpen zich elke dag goed te voelen en dat ook zo lang mogelijk. We willen daarom inspringen op de behoefte aan laagdrempelig gezondheidsadvies. Hiervoor verbinden we medische expertise aan onze advisering op de werkvloer. Door de Nationale Vrouwenhart Test onder de aandacht te brengen, nemen we hier een extra stap in.’
Hartklachten bij vrouwen
In een interview in de Telegraaf benadrukt cardioloog Janneke Wittekoek nogmaals het belang van een groter bewustzijn van het vrouwenhart: ‘Nog wekelijks zie ik vrouwen op mijn spreekuur met hartklachten die niet goed herkend zijn. Vaak worden ze naar huis gestuurd met een verkeerde diagnose en ongeschikte medicatie.’ Er valt dus nog veel winst te behalen: ‘Vrouwen vóór de overgang kunnen met behulp van simpele leefstijlaanpassingen verdere schade aan hart en bloedvaten voorkomen of zelfs omkeren’, aldus Wittekoek.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing