Minke Booij aan de slag bij Eiffel
- Sponsoring
- 16 jan 2023 @ 13:15
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 16 jan 2023 @ 13:15
- Sjaak Hoogkamer
Hockeyster Minke Booij wordt als directeur Topsport verantwoordelijk voor partnerships en de groep talentcoaches binnen het consultancybureau Eiffel.
Met EiffelTowers, Eiffel Swimmers en AH&BC deed het bedrijf al het nodige aan sponsoring. Nu het bedrijf onder de vlag van Team Eiffel de stap heeft gezet naar een groot collectief van organisaties, wordt met Booij als directeur ook de band met topsport naar eigen zeggen ‘naar een hoger niveau getild.’
Volgens Karima van Zadelhoff-Charrat, Chief People Officer bij het bedrijf, een mooie match: ‘Minke is precies de persoon die we nodig hebben. Een persoonlijkheid in de sport, die deuren opent voor partnerships en gesprekken met sporters die we aan ons willen binden. Daarbij heeft Minke in haar rol bij de KNVB en als directeur van Spieren voor Spieren aangetoond op een professionele wijze organisaties te kunnen leiden.’
Imen Laroussi, directeur Marketing & Communicatie:
Genoeg bedrijven sponsoren een topsporter, dat is op zich al bijzonder. Maar wij gaan verder, we werken met ze sámen.
Het is mooi om te zien dat dat onderling gebeurt: talentcoaches en consultants ontmoeten elkaar en komen erachter dat ze veel gemeen hebben. Dromen, ambities, uitdagingen, onzekerheden. De topsporters kunnen dus ook van ónze mensen leren. Daarbovenop helpen wij met presentatie- en verhaaltechnieken en zetten wij ons netwerk voor ze open. Met zoveel expertises onder één dak en Minke als directeur, hebben wij een fantastisch huis om nieuwe kansen te ontdekken.’
Dat ervaart ook Booij: ‘Veel van wat in de topsport gebeurt, is in het bedrijfsleven niet anders. En dus in de carrière van een consultant. Spelen om te winnen, omgaan met feedback, leren van fouten. Het soms keiharde contrast tussen pieken en falen. Maar het verschil is: in de topsport is het veel zichtbaarder. Juist daarom is het zo interessant om de mentaliteit die achter een topsporter schuilt, naar boven te halen. En als groeiversneller beschikbaar te stellen voor onze consultants.’
Pieter van den Hoogenband is partner van het eerste uur en onder andere Harry Lavreysen, Churandy Martina, Nouchka Fontijn, Kiran Badloe en Jeroen Otter hebben zich verbonden als talentcoach.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing