Holland Heineken House verdwijnt, TeamNL Huis verschijnt
- Sponsoring
- 7 apr 2023 @ 08:32
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 apr 2023 @ 08:32
- Michiel van Zaane
Het roemruchte Holland Heineken House, waar sporters, fans en sponsoren tijdens de Olympische Spelen winst of verlies met al dan niet alcoholische versnaperingen vierden of verdronken, is niet meer. Vanaf de spelen in Parijs in 2024 exploiteert sportkoepel NOC*NSF het TeamNL Huis.
Daarmee komt er voor het eerst sinds corona weer een fysieke plek waar sportfans samen met de sporters de Spelen kunnen beleven. Het TeamNL Huis in Tokio bleef in 2020 helaas gesloten door de corona-epidemie. Het TeamNL Huis kan in Parijs dagelijks 4500 gasten ontvangen voor de traditionele feestelijke huldigingen. Maar er komen ook andere activiteiten en bijeenkomsten om de topsporters te eren en waarderen.
Daarnaast maken een bijzonder restaurant (met een topsport-chef), een expositieruimte en een studio voor Nederlandse media deel uit van het huis. Jochem Schellens, directeur van Papendal: 'Met de eigen exploitatie hebben we nu de mogelijkheden om sporters en gasten in het TeamNL Huis warm welkom te heten en sport te laten beleven zoals we dat ook dagelijks doen op Papendal. Dat geeft ons veel mogelijkheden.'
NOC*NSF is nog in gesprek met haar partners over de rol die zij in het TeamNL Huis willen vervullen. Ook met Heineken zijn nog besprekingen over mogelijke invulling van de horecarol.
Marc van den Tweel, algemeen directeur van NOC*NSF: ‘Gelukkig kunnen we elkaar in Parijs bij de Olympische en Paralympische Spelen weer echt ontmoeten op een centrale locatie. Het TeamNL Huis staat voor een inmiddels lange traditie, die we na de coronaperiode voluit voortzetten én nieuw leven inblazen met een prachtige invulling. Dan doen we in gezamenlijkheid met onze partners. We delen de liefde voor de sport en dezelfde oranje voordeur.’
Al in 2019, nog vóór de Spelen in Tokio, kwamen NOC*NSF en Heineken overeen dat de exploitatie van het huis door Heineken zou stoppen. Daarmee veranderde op dat moment ook de naam in TeamNL Tokyo Center. De concrete uitvoering daarvan werd echter doorkruist door de corona-epidemie.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing