KNVB en Revolt werken samen aan verduurzaming voetbal
- Sponsoring
- 6 jun 2023 @ 08:47
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 6 jun 2023 @ 08:47
- Michiel van Zaane
De KNVB en producent van laadpalen Revolt zijn per 1 juni 2023 een samenwerking aangegaan om Nederlandse voetbalverenigingen te verduurzamen. Met het oog op de snelle toename van elektrische auto’s willen beide partijen de laadinfrastructuur bij sportcomplexen in het amateurvoetbal verbeteren.
De samenwerking met de in laadpalen gespecialiseerde Nederlandse startup maakt deel uit van de Groene Club, een initiatief van de KNVB dat voetbalverenigingen ondersteunt bij het verduurzamen van hun sportaccommodaties. Het doel is dat in 2025 honderden voetbalverenigingen zijn voorzien van laadpalen, om zo elektrisch rijden te stimuleren.
De laadpalen ondersteunen verenigingen niet alleen om te verduurzamen, maar bieden ook een extra verdienmodel. De verenigingen ontvangen een vergoeding voor het gebruik van de laadpalen voor elektrische voertuigen die zij beschikbaar stellen. Deze extra inkomsten kunnen zij investeren in de verdere ontwikkeling van de vereniging, bijvoorbeeld in jeugdopleidingen, verduurzaming of andere initiatieven die de sportparticipatie bevorderen.
Dave Dekker, directeur commercie KNVB: ‘Als KNVB streven we naar het toekomstbestendig maken van onze voetbalverenigingen. Dat doen wij met partners die kennis en kunde in huis hebben om met innovatieve oplossingen verenigingen te helpen op het gebied van duurzaamheid. Met Revolt ondersteunen we ze met laadinnovaties die belangrijk gaan worden op het gebied van mobiliteit. In de wetenschap dat er in Nederland steeds meer elektrische auto’s rondrijden, bereiden we samen met Revolt het Nederlandse amateurvoetbal goed voor op de toekomst.’
Rutger Bosch, co-founder van Revolt: ‘Samen met de KNVB gaan we de komende jaren clubs ondersteunen met hun laadinfrastructuur, zonder dat ze zelf hoeven te investeren. De behoefte om te kunnen laden is bij veel clubs groter dan het daadwerkelijke aanbod laadplekken. Daarom zetten wij ons in om de benodigde palen versneld te plaatsen. Daarnaast is dit een belangrijke stap om de algehele transitie van fossiele brandstoffen naar schone mobiliteit te versnellen.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing