Moederbedrijf Nivea gaat 5-jarig partnership aan met COC Nederland
- Sponsoring
- 1 jun 2023 @ 10:20
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 1 jun 2023 @ 10:20
- Michiel van Zaane
Beiersdorf, het bedrijf achter merken als Nivea, Eucerin en Labello, en COC Nederland gaan een 5-jarig partnerschap aan om de LHBTI+ gemeenschap te ondersteunen en te versterken. Om de samenwerking kracht bij te zetten, doneert Beiersdorf 50.000 euro aan ’s werelds oudste LHBTI+ belangenorganisatie.
Het partnership richt zich op het ondersteunen van de programma's van COC in Nederland, in het bijzonder op scholen, zodat elk kind leert dat je er mag zijn, dat iedereen erbij hoort en dat niemand uitgesloten of gepest mag worden om wie die is.
Beiersdorf steunt voor het derde jaar op rij COC Nederland, die zich dit jaar samen met Nivea richt op Paarse Vrijdag, het schoolmoment ter bevordering van diversiteit (8 december 2023). Eerder werd de donatie ingezet voor COC’s GSA Netwerk (Gender & Sexuality Alliances) en vorig jaar ging de steun naar queerkinderboeken.nl, een initiatief van COC Nederland en de Leescoalitie, waar kinderen, ouders en leerkrachten leestips kunnen vinden over boeken die gaan over gender en seksuele diversiteit. Met de steun van Beiersdorf werd de website verbreed en geschikt gemaakt voor zo veel mogelijk kinderen.
Beiersdorf en COC Nederland zijn ervan overtuigd dat diversiteit en inclusie cruciaal zijn voor het creëren van een veilige en respectvolle samenleving waarin iedereen gelijkwaardig is. Het 5-jarig partnerschap tussen deze twee organisaties is een belangrijke stap in de richting van deze gedeelde visie. De komende jaren wordt ingezet op initiatieven omtrent voorlichting, aansluitend op voorgaande jaren.
Karin de Koning, country manager Beiersdorf: ‘We geloven dat voorlichting de sleutel is tot verandering en dat het van cruciaal belang is om van jongs af aan te leren over inclusiviteit en diversiteit. Door samen te werken met COC Nederland, hopen we een positieve bijdrage te leveren aan het bevorderen van inclusiviteit en diversiteit op scholen in Nederland.’
Freek Janssens, projectleider Onderwijs bij COC Nederland: ‘Elke school moet een fijne en veilige plek zijn voor iedereen. Door leerlingen, ouders en leerkrachten die zich hiervoor inzetten te ondersteunen, zorgen we er samen voor dat dit op steeds meer scholen het geval is. We zijn dan ook heel blij met deze samenwerking met Beiersdorf.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
- Heineken hoofdsponsor Amsterdam 750... 27-02-2024
- Emirates start partnerschap met... 26-02-2024
- Exact sponsor WK shorttrack 2024 23-02-2024
- EasyJet komende drie jaar officiële... 21-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing