ABN Amro verlengt partnership Straat Museum met twee jaar

ABN Amro verlengt partnership Straat Museum met twee jaar
  • Sponsoring
  • 31 jan 2024 @ 14:40
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

ABN Amro verlengt de samenwerking met Straat Museum in Amsterdam met twee jaar. In deze samenwerking wordt de focus gelegd op gelijke kansen voor vrouwen, jeugdeducatie en duurzaamheid.

Binnen Kunst & Cultuur zet ABN Amro onder andere in op gelijkheid tussen mannen en vrouwen. Ook heeft de bank het doel om kinderen, voor wie dit niet vanzelfsprekend is, in contact brengen met kunst & cultuur. ‘Het Straat Museum sluit naadloos aan bij onze sponsorstrategie en ons merk. Samen kunnen we nog veel versnellen. Naast gelijke kansen voor vrouwen brengen we kinderen in contact met deze kunstvorm en het museum. Volgend jaar nemen naar verwachting 4.000 kinderen deel aan het Straat educatieprogramma, een onderdeel hiervan wordt in samenwerking met de ABN Amro Foundation ontwikkeld. We zijn enorm blij met deze verlenging en bouwen samen verder aan onze missie’ aldus Sander Bestevaar Hoofd Partnerships, Events en Foundation ABN Amro.

Street Art
Sinds de opening van het Straat Museum in 2021 groeit het museum. Met de toenemende bezoekersaantallen (2023: 200.000 bezoekers) is het museum op weg naar zowel landelijke als internationale bekendheid op het gebied van street art & graffiti. Afgelopen jaar hebben ABN Amro en Straat als kick-off van het partnership ‘Women in Street Art’ gelanceerd, een initiatief om gelijke kansen voor vrouwen in de kunst te versnellen. ‘Women in Street Art’ was niet alleen een impactvolle campagne, maar liet ook zien dat het museum een statement wilde maken door letterlijk canvasdoeken te reserveren voor vrouwelijke street artists.
‘Street art is een manier om (activistische) boodschappen te communiceren naar de maatschappij. Gendergelijkheid is één van deze boodschappen. Vrouwen in street art hebben een positieve ontwikkeling meegemaakt en staan stevig in de street art-scene, ook op zakelijk gebied. Wij als Straat dragen bij aan gendergelijkheid door deze verhalen te blijven vertellen en te blijven inspireren en activeren. Street art is en blijft een ‘tool for empowerment’. Daarbij werken we, in tegenstelling tot veel andere musea, met levende kunstenaars, waardoor we ook de representatie vanaf het begin direct inclusief kunnen maken’ aldus Marion Wolff, zakelijke directeur Straat.

Foto: Straat Museum. ©Straat Museum.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken