Go Ahead Eagles lanceert exclusieve kledinglijn met Don’t Waste Culture

- Sponsoring
- 14 okt 2025 @ 08:42
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 14 okt 2025 @ 08:42
- Kel Koenen
Voetbalclub Go Ahead Eagles slaat voor zijn Europa League-campagne de handen ineen met het eveneens uit Deventer afkomstige kledingmerk Don’t Waste Culture (DWC). Samen brengen ze een exclusieve kledinglijn uit die de gedeelde trots en cultuur van stad en club viert.
Don’t Waste Culture, opgericht door Bas Dijkhuis en Karel Kloeze, groeide de afgelopen jaren uit tot een internationaal high-end streetwearmerk met verkooppunten in meerdere Europese landen. De kleding van DWC wordt gedragen door artiesten en sporters die zich aangetrokken voelen tot de creatieve, hoogwaardige stijl van het merk. Voor Dijkhuis, creative director en al 26 jaar seizoenkaarthouder bij Go Ahead Eagles, is de samenwerking bijzonder persoonlijk. 'Deze samenwerking voelt als thuiskomen', zegt hij. 'We willen met deze collectie laten zien wat er kan ontstaan als creativiteit, trots en passie voor de stad samenkomen.'

De collectie bestaat uit voetbalshirts, t-shirts, crewnecks, knitwear en jassen en wordt in twee thema’s uitgebracht. De eerste drop verschijnt op 19 oktober, vlak voor de Europese thuiswedstrijd tegen Aston Villa. Deze eerste lijn, geïnspireerd op de historie van Daventria en de Engelse roots van de club, staat in het teken van saamhorigheid en verbondenheid – waarden die zowel Go Ahead Eagles als Don’t Waste Culture typeren. 'Go Ahead Eagles ís Deventer', benadrukt algemeen directeur Jan Willem van Dop. 'Samen met Don’t Waste Culture hebben we iets neergezet dat onze identiteit op een stijlvolle manier uitdraagt. Dat maakt ons enorm trots.'
De collectie is vanaf 19 oktober verkrijgbaar via dontwasteculture.com, de Fanstore en webshop van Go Ahead Eagles én geselecteerde retailers in binnen- en buitenland.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Erben en Joep Wennemars boegbeelden... 04-11-2025
- ParkBee nieuwe official partner van... 01-11-2025
- Heineken beëindigt na 30 jaar... 30-10-2025
- Dopper lanceert special edition met... 30-10-2025
- Alfa Romeo koppelt merk aan dynamiek... 24-10-2025
- Rexona sluit vijfjarig partnerschap... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

