Heineken beëindigt na 30 jaar partnerschap met Champions League

- Sponsoring
- 30 okt 2025 @ 16:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 30 okt 2025 @ 16:00
- Peter van Woensel Kooy
Bierbrouwer Heineken heeft bekendgemaakt dat het na ruim dertig jaar stopt als officiële sponsor van de UEFA Champions League. Het in 2027 aflopende contract met het grootste Europese clubvoetbaltoernooi wordt niet verlengd, zo laat het merk weten op zijn website.
‘Het was een geweldige ride’, aldus Heineken, dat met trots terugkijkt op drie decennia samenwerking met de Champions League. Gedurende die periode groeide het Amsterdamse merk uit tot een vaste waarde langs de Europese voetbalvelden, met campagnes die wereldwijd miljoenen fans bereikten.
Hoewel Heineken het voetbaltoernooi verlaat, blijft het merk stevig aanwezig in de sportwereld. Zo blijft de brouwer actief binnen de Formule 1, waar het sinds 2016 een prominente sponsorrol vervult. Daarnaast kondigde Heineken onlangs een wereldwijde samenwerking aan met Premier Padel, de snelst groeiende sport ter wereld. Met die stap wil het merk een jonger en dynamischer publiek aanspreken, de laatste jaren exclusief met Heineken 0,0% - een groeicategorie voor het merk.
Wie het stokje in de Champions League overneemt, lijkt al duidelijk. Volgens UC3 – een samenwerkingsverband van de UEFA en de koepel van Europese voetbalclubs (EFC) – lopen er exclusieve onderhandelingen met AB InBev, de brouwer van merken als Jupiler, Leffe, Hoegaarden en Stella Artois.
Met het vertrek uit de Champions League sluit Heineken een tijdperk af, maar de focus verschuift volgens Nu nadrukkelijk naar mondiale sportplatforms die beter aansluiten bij de veranderende strategie van het merk.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Erben en Joep Wennemars boegbeelden... 04-11-2025
- ParkBee nieuwe official partner van... 01-11-2025
- Heineken beëindigt na 30 jaar... 30-10-2025
- Dopper lanceert special edition met... 30-10-2025
- Alfa Romeo koppelt merk aan dynamiek... 24-10-2025
- Rexona sluit vijfjarig partnerschap... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

