Heineken beëindigt na 30 jaar partnerschap met Champions League

Heineken beëindigt na 30 jaar partnerschap met Champions League
  • Sponsoring
  • 30 okt 2025 @ 16:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Bierbrouwer Heineken heeft bekendgemaakt dat het na ruim dertig jaar stopt als officiële sponsor van de UEFA Champions League. Het in 2027 aflopende contract met het grootste Europese clubvoetbaltoernooi wordt niet verlengd, zo laat het merk weten op zijn website.

‘Het was een geweldige ride’, aldus Heineken, dat met trots terugkijkt op drie decennia samenwerking met de Champions League. Gedurende die periode groeide het Amsterdamse merk uit tot een vaste waarde langs de Europese voetbalvelden, met campagnes die wereldwijd miljoenen fans bereikten.

Hoewel Heineken het voetbaltoernooi verlaat, blijft het merk stevig aanwezig in de sportwereld. Zo blijft de brouwer actief binnen de Formule 1, waar het sinds 2016 een prominente sponsorrol vervult. Daarnaast kondigde Heineken onlangs een wereldwijde samenwerking aan met Premier Padel, de snelst groeiende sport ter wereld. Met die stap wil het merk een jonger en dynamischer publiek aanspreken, de laatste jaren exclusief met Heineken 0,0% - een groeicategorie voor het merk.

Wie het stokje in de Champions League overneemt, lijkt al duidelijk. Volgens UC3 – een samenwerkingsverband van de UEFA en de koepel van Europese voetbalclubs (EFC) – lopen er exclusieve onderhandelingen met AB InBev, de brouwer van merken als Jupiler, Leffe, Hoegaarden en Stella Artois.

Met het vertrek uit de Champions League sluit Heineken een tijdperk af, maar de focus verschuift volgens Nu nadrukkelijk naar mondiale sportplatforms die beter aansluiten bij de veranderende strategie van het merk.

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken