KNSB en TIG Sports verlengen samenwerking
De KNSB en TIG Sports hebben hun samenwerking in Shorttrack verlengd tot medio 2028. TIG Sports is sinds 2011 eventpartner van de KNSB voor internationale shorttrack-wedstrijden.
Kwartaalcijfers Viaplay opnieuw later
Streamingdienst Viaplay, dat de rechten voor onder meer de Formule 1 en diverse Europese voetbalcompetities in handen heeft, heeft de publicatie van de kwartaalcijfers opnieuw uitgesteld.
Nivea en COC ondersteunen Paarse Vrijdag
Nivea bundelt de krachten met COC Nederland om actiepakketten te ontwikkelen voor Paarse Vrijdag. Op vrijdag 8 december wordt op Nederlandse scholen aandacht gevraagd voor diversiteit en inclusie.
Kantar voorspelt 10 marketingtrends voor 2024
Het is weer die tijd van het jaar dat we vooruit gaan blikken. Internationaal marktonderzoekbureau Kantar publiceert vandaag, gebaseerd op eigen data, de eerste 10 marketingtrends voor het nieuwe jaar, ‘die het verschil zullen maken voor marketeers in 2024.’
Femke Bol, Fleur Jong en Daphne van Domselaar bij ‘Team Visa’
Femke Bol, Fleur Jong en Daphne van Domselaar sluiten zich aan bij het wereldwijde ‘Team Visa’ voor de Olympische en Paralympische Spelen van 2024 in Parijs.
Adyen helpt Make-A-Wish met feestdagencampagne
Financieel technologieplatform Adyen stelt zijn technologie beschikbaar voor de feestdagencampagne van Make-A-Wish. Daarnaast verdubbelt het platform elke gedane donatie.
Decathlon sponsort wielerteams
Decathlon zal vanaf 1 januari 2024 mede-naamgever worden van drie fietsteams van AG2R La Mondiale.
Juryvoorzitters SAN 2023 bekend; reserveer nu pagina's Jaarboek
Het bestuur van de SAN (Stichting Adverteerderjury Nederland) heeft de juryvoorzitters voor de twaalf vakjury’s vastgesteld. Zij gaan gezamenlijk met ruim 240 juryleden de ingezonden cases/campagnes van 2023 beoordelen.
Qatar Airways verlengt samenwerking met Fifa
Een jaar na het begin van de Fifa World Cup Qatar 2022, is Qatar Airways verheugd om de verlenging van haar langdurige partnerschap met de Fifa tot 2030 aan te kondigen, als Global Airline Partner.
Denham officiële modepartner TeamNL voor Spelen Parijs 2024
Denham, dat denim kleding maakt, gaat samenwerken met NOC*NSF als officiële modepartner van het Nederlands Olympisch en Paralympisch team voor de openings- en sluitingsceremonie van Parijs 2024.
Lisa Wade en Avis in beweging voor het goede doel
In de nieuwe YouTube-seroe Lisa komt in beweging rijdt presentatrice Lisa Wade In haar vrachtwagen door het land op zoek naar mensen die iets goeds willen doen voor de ander. De vrwachtwagen waarin ze rijdt is beschikbaar gesteld door autoverhuurder Avis.
Floris van Bommel en brandweer creëren brandweersneaker
Floris van Bommel lanceert voor de tweede keer samen met Brandweer Nederland een brandweersneaker. De opbrengst gaat naar de Nederlandse Brandwonden Stichting.
Inzenden SAN Accenten 2023 geopend; reserveer nu pagina's Jaarboek
Het lijkt ver weg, maar schijn kan bedriegen. Op donderdag 30 mei 2024 worden de SAN Accenten 2023 uitgereikt en er kan vanaf nu ingezonden worden! Reserveer dus alvast pagina’s in het Jaarboek en maak kans op de mooiste en meest complete vakprijs voor adverteerder en bureau. Reserveren kan tot en met 22 december 2023 en aanleveren van cases tot 19 januari 2024.
Hema verkoopt weer pyjama's voor War Child
Hema zet zich al jaren in om geld op te halen voor kinderen in conflictgebieden. Samen met War Child verkopen we een nieuwe 'limited edition' pyjama, die vanaf vandaag beschikbaar is in de winkel.
Nova Technology neemt Groningse volleybal profclub Lycurgus over
De van oorsprong Nederlandse multinational Nova Technology wordt groot aandeelhouder van de Groningse volleybalclub Lycurgus.De club gaat verder onder de naam Nova Tech Lycurgus
KPN en Team5pm lanceren KPN Island in nieuw seizoen Legends of Gaming
KPN is ook de komende drie jaar hoofdsponsor van YouTube-serie Legends of Gaming (LOG) in samenwerking met datadriven video-agency Team5pm, tevens producent van het online gaming toernooi. Hiernaast lanceert KPN dit seizoen een eigen ‘KPN Island’ in de game Fortnite.
Coca-Cola lanceert kerstcommercial ‘The World Needs More Santas’
Mariah Carey is nog aan het ontdooien en Sinterklaas is de ketel van de stoomboot nog aan het opstoken, maar Coca-Cola heeft op 3 november al zijn kerstcampagne en bijbehorende commercial gelanceerd.
Philips OneBlade nieuwe shirtsponsor PSV Esports
Het logo van Philips OneBlade prijkt het hele seizoen op de achterkant van de shirts van de spelers van PSV Esports. Het bedrijf wordt de hoofdpartner van het Esports team van PSV.
Brooks Running naamsponsor eDreams halve marathon Barcelona
Brooks Running is de officiële naamsponsor van de eDreams Barcelona halve marathon, die op 11 februari 2024 wordt gehouden. De verbintenis duurt twee jaar.
SAS en KNVB verlengen samenwerking online voetbalinformatie
De KNVB, dochteronderneming Voetbalmedia en SAS verlengen hun samenwerking tot 2027. De partijen voorzien voetballiefhebbers online van informatie op maat.
Holland America Line evenement partner ISU
Holland America Line gaat in zee met de internationale Schaatsbond en wordt Official Event Partner van de International Skating Union (ISU).
Grand Prix Content Marketing Awards 2023 uitgereikt; iO Bureau van het Jaar
Op 31 oktober zijn de Grand Prix Content Marketing Awards uitgereikt tijdens een feestelijke ceremonie in B Building Amsterdam. De Originaliteitsprijs ging naar UvA met The Call van Totalspiel, de Merk van het Jaar Award ging naar het Rijksmuseum en de felbegeerde Bureau van het Jaar Award ging naar iO.
Bollebozen event en gouden wikkels stimuleren lezen
Om leesplezier bij kinderen te stimuleren deelde Bol samen met het Jeugdeducatiefonds 30.000 ‘boekiebags’ uit. In vier bags zat een reep met gouden wikkel verstopt. De gelukkige vinders wonnen een Bollebozen event voor de hele school.
Record: half miljoen bezoekers voor ADE
Het vijfdaagse evenement Amsterdam Dance Event (ADE) heeft in 2023 een recordaantal van 500.000 bezoekers getrokken, laat de organisatie weten. Een groei van ruim tien procent.
Buko Infrasupport sponsort WK voor judo duo
Judoka’s Peter Goossens en Jelle van Roosendaal vertrekken 24 oktober 2023 naar Abu Dhabi om daar deel te nemen aan het wereldkampioenschap judo-kata. Hun deel name wordt gesponsord door Buko Infrasupprt.
Buitenslapen om daklozen te helpen
Op donderdag 30 november 2023 houdt Sheltersuit Foundation de Sheltersuit Sleep Out, waarin mensen kunnen ervaren hoe het is om dakloos te zijn. met de sponsoractie wordt geld opgehaald voor daklozen.
Van Bommel official supplier Team Jumbo-Visma
Schoenenmerk Floris van Bommel, dat al eerder samenwerkte met Autodrop en Big Green Egg,is tot eind 2025 ‘Official supplier van Team Jumbo-Visma’.
Kruidvat steunt Armoedefonds met cadeaukaart voor 15.000 mensen
Kruidvat gaat een structurele samenwerking aan met het Armoedefonds. Binnenkort ontvangen 15.000 mensen de Kruidvat Health & Beauty-kaart met een tegoed van 25 euro waarmee ze verzorgings- en hygiëneproducten kunnen kopen. Het Armoedefonds zorgt voor distributie van de kaart naar lokale hulporganisaties.
Eredivisievoetbal tot medio 2030 te zien op ESPN
De Eredivisie CV en de eredivisieclubs hebben een akkoord gesloten waardoor de wedstrijden van de Eredivisie live tot medio 2030 op ESPN te zien zijn.
Global's Make Some Noise start in Nederland
Global Media & Entertainment gaat geluid maken voor lokale goede doelen. Met als credo Make Some Noise start de actie op 6 oktober in Nederland.
Pampers vraagt aandacht voor allerkleinsten
Pampers lanceert opnieuw de campagne #PampersvoorPrematuren, om de behoefte aan gespecialiseerde zorg voor prematuren te benadrukken.
50 jaar & 10 edities Sail Amsterdam: Make a Wave!
Van 20-24 augustus 2025 komen schepen vanuit de hele wereld voor de tiende keer naar Amsterdam. Een drievoudig jubileum: Amsterdam bestaat dan 750 jaar, Sail bestaat 50 jaar én het is de tiende editie.
KNVB en Arag verlengen samenwerking tot 2028
De KNVB en Arag verlengen hun samenwerking tot 2028. Sinds 2011 is de juridisch probleemoplosser verbonden aan de KNVB als partner van de KNVB-scheidsrechters en de VAR.
Stichting DierenLot en Koninklijke Jaarbeurs bakken lieve koekjes
In het kader van Dierendag stonden medewerkers van Stichting DierenLot en Koninklijke Jaarbeurs midden in de nacht in de keukens van de Jaarbeurs om koekjes te bakken voor dierenasielen en -voedselbanken.
Visit Dubai en Real Madrid sluiten wereldwijd partnerschap
Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing (DCTCM), ook bekend als 'Visit Dubai' en het Spaanse Real Madrid Club de Fútbol gaan samenwerken om zichzelf en elkaar te promoten.
TeamNL en M line lanceren e-learning over slaap
Kamiel Maase (prestatiemanager TeamNL) de eerste modules van een e-learning over slaap gepresenteerd. Nu nog gericht op topsporters, maar worden later opgezet voor een breder publiek.
TikTok officiële partner van GameForce 2023
TikTok is partner van GameForce 2023, de gamingbeurs die op 7 en 8 oktober plaatsvindt in de Jaarbeurs in Utrecht. TikTok is partner van de main stage en is aanwezig met enkele bekende Nederlandse creators.
Toyota verzorgt duurzame mobiliteit tijdens Parijs 2024
Toyota is de wereldwijde mobiliteitspartner van het Internationaal Olympisch Comité en het Internationaal Paralympisch Comité. Tijdens de Spelen in Parijs in 2024 zet de autofabrikant zoveel mogelijk in op duurzaam vervoer.
Jeugdeducatiefonds en NN laten kinderen kennismaken met kunst en cultuur
Nationale-Nederlanden (NN) en het Jeugdeducatiefonds werken samen om meer kinderen in aanraking te laten komen met kunst en cultuur.
ByBP en Driivn lanceren sportmarketingbureau Goalden
Per 3 oktober 2023 bundelen sportmarketingbureau ByBP (8 FTE) en digital marketing bureau Driivn (55 FTE) hun krachten met de lancering van Goalden, een creatief en Gen-Z gefocust sportmarketingbureau.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing