Segmentatie: meer rendement uit klantdata

Segmentatie: meer rendement uit klantdata
  • Whitepaper
  • 7 jan 2019 @ 12:11
  • 7 jan 2019 @ 12:11

De ene klant is de andere niet. Daarom is succesvolle marketing zoveel mogelijk gebaseerd op het profiel van de individuele klant of prospect. Personalisatie is het ultieme doel, maar operationeel niet altijd haalbaar en betaalbaar.

Daarom is het opdelen van uw klanten en prospects in segmenten een goed alternatief. U kunt dit doen door uw klantgegevens te analyseren, te verrijken, en op basis daarvan uw klanten onder te verdelen in groepen. Die indeling kan plaatsvinden op basis van profielkenmerken, eerder (online) gedrag en voorspellingen van gedrag of interesses.

"Personalisatie is het ultieme doel, maar operationeel niet altijd haalbaar en betaalbaar"

Dat vergt echter van u dat u uw klantdata op orde heeft, veranderingen bijhoudt en opgedane inzichten kan inzetten om de segmentatie nog verder aan te scherpen. In deze whitepaper leest u wat segmentatie is, wat u ermee kunt bereiken en waar u in praktijk op moet letten.

Download hier ons whitepaper


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven