Valkuilen bij uw loyalty strategie

Valkuilen bij uw loyalty strategie
  • Whitepaper
  • 3 sep 2018 @ 14:17
  • 3 sep 2018 @ 14:17

De meest succesvolle loyalty programma’s zijn diegenen die afgestemd zijn op de noden van de consument. Een uitgekiende loyalty strategie zorgt voor hogere omzet én laat u toe om, naast het aantrekken van nieuwe klanten, de bestaande klanten te behouden.

Daarnaast biedt het een brede waaier aan mogelijkheden om kostbare data te verzamelen en te communiceren via een tal van communicatiekanalen.

Bedrijven die enkel oog hebben voor de mogelijke voordelen van een sterk loyalty programma beginnen er vaak aan zonder een duidelijke strategie en hebben geen oog voor de valkuilen. Daardoor investeren bedrijven tijd en geld in ineffciënte programma’s die niet opbrengen wat ze verwachtten.

Het design, de implementatie en het beheer van loyaliteitsprogramma’s is een ingewikkelde zaak. Naast een moderne technologie is een rijke ervaring en een diepgaand inzicht in de klant vereist.

In deze whitepaper lichten we 9 veelvoorkomende misvattingen bij het uitbouwen en beheren van loyalty programma’s en reiken we nuttige oplossingen aan:

  1. vaste prijs om punten te verzamelen
  2. inside-out benadering
  3. reactief ipv proactief
  4. beperkte touchpoint integratie
  5. uitgestelde beloning
  6. alleen uitgaven belonen
  7. voorspelbare en statische programma's
  8. ontbreken van een educatief programma's
  9. partners worden niet gepromoot

Download het whitepaper


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven