Longlist kandidaten Gouden Zaag 2013 bekend!

Longlist kandidaten Gouden Zaag 2013 bekend!
  • Algemeen
  • 23 mei 2013 @ 00:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Awards

De vijf nominaties voor de Gouden Zaag 2013 zijn zojuist bekendgemaakt. Geadviseerd door het Jonge Honden-bestuur en de redactie van MarketingTribune zal jurylid Lode Schaeffer (voorzitter ADCN, baas bureau Indie) op 24 mei de prijs voor jong creatief talent bekendmaken, beter bekend als de Gouden Zaag. Die Zaag gaat naar één aanstormend team uit het marketingcommunicatievak dat het hardst aan de stoelpoten van de 'zittende generatie' zaagt. Deze onder aanstormende creatieven zeer gewilde prijs wordt voor de tiende keer uitgereikt. Eerdere winnaars hebben namelijk intussen veel bereikt en bureaudirecteuren letten altijd goed op welk talent de longlist haalt. De Zaag van 2013 wordt uitgereikt op de Jonge Honden 24uurs pitch, op een onbewoond eiland. Hier de longlist:

Tijdens een dakterrasfeest te Cannes van MarketingTribune en Czar in 2003 bedachten Lode Schaeffer en Peter van Woensel Kooy dat jonge ambitieuze creatieven geholpen konden worden met een eigen prijs. Ze noemden deze de Gouden Zaag en bekroonden sindsdien Pascal Rotteveel & Niels Straatsma, Gijs Sluijters & Joris Tol, Thijs Bierstekers & Karian Weijers, Stella Geurtsen & Kris Spapé, Yona Hummels & Stef Jongenelen, Habbekrats (Victor Ponten & Jim Aasgier), Thomas Overweg, Elwin Bes & Emilio de Haan en Pol Hoenderboom. Procedure: het Jonge Honden-bestuur maakt de longlist, Schaefer selecteert de shortlist en interviewt deze teams, waarna met Van Woensel Kooy namens de redactie van MarketingTribune de winnaar gekozen wordt. Nieuw dit jaar is dat 10 eerdere Zaag-winnaars hun favoriete top drie hebben doorgegeven aan de eindjury. In de papieren MT10 staat werk van de genomineerde teams. Voor meer info over de uitreiking tijdens de 24uurs Pitch van de Jonge Honden op 24 mei, klik hier. 
 

Op de longlist Gouden Zaag 2013 staat dit kwintet, met het volgende werk...


Team 1 Bryan Wolff & Daniël Sumarna
Bureau: Achtung! (stage)
Portfolio: klik hier en hier
Commentaar: Juryvoorzitter Lode Schaeffer (Indie/ADCN): ‘Hier is ie dan, de nieuwe generatie creatieven. Deze jongens denken middelenvrij en landenvrij. Het enige waar ze aan vast blijven houden zijn harde reclame ideeën. En liefde voor frisse, maar relevante excecutie. Ze zijn bovendien goed in het zichtbaar maken van zichzelf en hun eigen werk. Dat belooft wat.’

Team 2 Judith Kun & Ramin Bahari
Bureau: DDB & Tribal Amsterdam
Portfolio: klik hier

Commentaar: Juryvoorzitter Lode Schaeffer: ‘Dit team denkt niet in ideetjes, maar maakt creatieve plannen. Soms zijn die plannen nog onnodig ingewikkeld, maar met een paar goeie reviews is dat makkelijk op te lossen. Ze weten goed van alle media en technieken gebruik te maken.’

Team 3 Sharon Goldstoff & Jimmy Mars
Bureau: Saatchi & Saatchi | Leo Burnett
Portfolio: klik hier
Commentaar: Juryvoorzitter Lode Schaeffer: ‘Rake, simpele verrassende reclame-ideeën. Bij alles denk je: Dat dat nog niet eerder gedaan is! Veel eigen initiatieven en Jonge Honden Pitches, hopelijk ook snel zulk goed werk bij een “echt” bureau voor “echte” klanten.’


Team 4 De gebroeders Janssen (Bas en Koen)
Bureau: Etcetera (stage)
Portfolio: klik hier
Commentaar Juryvoorzitter Lode Schaeffer: ‘De presentatie van de Gebroeders Jansen is één groot charme offensief. Hun ideeën zijn makkelijk, simpel en entertaining. De gebroeders Jansen, daar heeft iedereen altijd wel zin in. En daar is creativiteit in de reclame voor bedoeld.‘

Team 5 Marten Meijboom en Joost van der Schoot
Bureau: The Oddshop
Portfolio: klik hier
Commentaar: Juryvoorzitter Lode Schaeffer: ‘Veel losse ideeën. Misschien niet allemaal even raak. Maar wel allemaal verrassend, fris en memorabel.’
 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken