70.000 gratis vuurwerkbrillen voor basisschoolleerlingen
- Algemeen
- 15 dec 2014 @ 12:55
- Link
-
Redactie Zorgmarketing
Redactie
MarketingTribune - ZelfzorgZiekenhuisSamenwerking
- 15 dec 2014 @ 12:55
- Redactie Zorgmarketing
Ook dit jaar vraagt Pearle Opticiens aandacht voor oogbescherming tijdens de jaarwisseling. Om ervoor te zorgen dat mensen hun ogen goed beschermen tijdens de periode dat er vuurwerk mag worden afgestoken, kunnen 70.000 basisschoolleerlingen van groep 7 en 8 vanaf vandaag een gratis vuurwerkbril ophalen bij hun lokale Pearl Opticien.
Uit cijfers van het Nederlands Oogheelkundig Gezelschap blijkt dat vorig jaar twintig mensen blind zijn geworden aan één oog. In totaal hebben 237 mensen oogletsel aan één of beide ogen opgelopen: daarvan was 30 procent blijvend oogletsel en in 50 procent van alle gevallen was het slachtoffer jonger dan 21 jaar. Voor Pearle reden om ook dit jaar gratis vuurwerkbrillen uit te delen.
Aftrap actie
Als aftrap van de actie zijn vandaag de eerste 350 vuurwerkbrillen weggegeven op basisschool De Keerkring in Woerden. Hans van der Heyden, directeur van Pearle Opticiens en Tjeerd de Faber, oogarts van Het Oogziekenhuis Rotterdam en vuurwerkwoordvoerder van het Nederlands Oogheelkundig Gezelschap, gaven de kinderen een vuurwerkles en deelden de brillen persoonlijk uit.
‘Teveel mensen raken tijdens Oud & Nieuw gewond aan hun ogen door vuurwerk. Daarom kunnen we niet vaak genoeg benadrukken dat het belangrijk is een vuurwerkbril op te zetten, zowel als je zelf vuurwerk afsteekt als wanneer je ernaar kijkt. Het dragen van een vuurwerkbril moet even vanzelfsprekend worden als het dragen van een autogordel,’ aldus De Faber.
‘Pearle Opticiens staat voor deskundige en betaalbare oogzorg. Het voorkomen van oogproblemen sluit daar natuurlijk goed bij aan. Als grootste winkelketen in de optiek hebben wij hierin ook een voorbeeldfunctie. Het is belangrijk dat zowel kinderen als volwassenen zich bewust worden van de gevaren van vuurwerk en een vuurwerkbril opzetten tijdens Oud & Nieuw. Wij dragen daar graag aan bij. Het zijn tenslotte wel je ogen,’ voegt Van der Heyden daaraan toe.
Tijdens het uitdelen van de vuurwerkbrillen waren ook de burgemeester van Woerden, Victor Molkenboer, en de 17-jarige Joeri Pels aanwezig. Joeri heeft vijf jaar geleden een vuurwerkpijl in zijn ogen gekregen. Inmiddels is hij vier keer geopereerd en 165 keer in Het Oogziekenhuis Rotterdam geweest. Op dit moment heeft hij tussen de 50 en 70 procent zicht. Joeri vertelde groep 8 wat hem is overkomen en wat je het beste kunt doen om je ogen te beschermen, maar ook wat je meteen moet doen als je toch onverhoopt vuurwerk in je ogen krijgt.
De gratis vuurwerkbrillen zijn tot en met 31 december af te halen bij de winkels van Pearle Opticiens (zolang de voorraad strekt).
-
Redactie Zorgmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/zorg/
- Profiel »
- Actie
- Samenwerking
- Het Oogziekenhuis Rotterdam
- Vuurwerkbril
- Oogzorg
- Vuurwerk
- Pearle Opticiens
- Oogbescherming
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hema ziet grote kansen in retailmedia: 'We staan pas aan het...
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2024
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- Vrije Academie opent Wunderkammer met Darwin, Sinke & Van...
- [onderzoek] Ipsos I&O: merk 'Van Oranje' wint aan waarde
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management