Passoen Peigham: ‘Schaal+ helpt je niet aan een baan, maar aan een carrière’

  • Algemeen
  • 30 mrt 2017 @ 13:30
  • Link
  • Wout Maas
    Wout Maas

    redacteur MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

Onlinecontentmarketeer Passoen Peigham (27) slaagde er het afgelopen jaar in om een aanzienlijke bijdrage te leveren aan de verbetering van de online klantbeleving van verzekeraar Interpolis, onderdeel van Achmea. Hij was onder leiding van Jurgen van Diesen, Manager Online Team, onder meer betrokken bij onlineflow-optimalisatie, ontwikkeling van een gezondheidsprogramma en de jaarlijkse zorgcampagne om mensen te laten overstappen. Passoen is één van de negen talenten die het Digital Talent Development Programma van Schaal+ volgt.

Passoen wist een half jaar geleden niet wat hij moest verwachten van Interpolis, maar vanaf de eerste dag viel alles op z’n plaats. ‘Ik had onvoldoende beeld van het merk toen ik hier ging werken, maar ik kwam meteen in een leuk, jong team waar ik hartelijk werd ontvangen. Er wordt in scrums gewerkt, waardoor het tempo lekker hoog ligt en er zijn regelmatig borrels, dus gezellig is het ook.’ De aantrekkingskracht van marketing schuilt voor Passoen in de combinatie van ‘tegelijkertijd analytisch, creatief en strategisch nadenken’. Avinash Kaushik - onder meer bekend van zijn vermogen om ingewikkelde data om te zetten in begrijpelijke en interpreteerbare materie - is daarom een voorbeeld voor hem. ‘Hij durft te ondernemen en is daar succesvol in. Ik vind het verder knap dat hij ingewikkelde zaken ontzettend goed kan uitleggen.’ Het eerste project waar Passoen aan meewerkte was de ontwikkeling van de Gezondheid Challenge, deze wordt later dit jaar gelanceerd. Als iemand die al jaren voor Interpolis werkt, geeft hij toelichting. ‘We willen als verzekeraar niet alleen onze klanten van een goede verzekering voorzien, maar ook op andere manieren waarde creëren. Via het innovatieteam maken we producten en diensten die mensen helpen om gezonder door het leven te gaan. Klanten die zich aanmelden voor de Chef-kok Challenge krijgen bijvoorbeeld elke dag een mailtje met een suggestie. Denk bijvoorbeeld aan een vegetarisch recept of een herinnering om genoeg te bewegen. Veel mensen hebben een zittend beroep en gaan daar met de auto naartoe, vandaar dat het belangrijk is om genoeg te bewegen.’

Gezonder en veiliger
Het past volgens Van Diesen binnen de bredere doelstelling van Interpolis om gezondheid te bevorderen en Nederland veiliger te maken. ‘We ontwikkelen allerlei slimme oplossingen die helpen om gezonder en veiliger door het leven te gaan. Denk bijvoorbeeld aan Thuismeester, dat zijn meerdere oplossingen in één: een slimme rook- en watermelder en een slimme lamp. Of neem de AutoModus-app. In een aanzienlijk aantal [66 procent, red.] van de ongelukken speelt afleiding een rol en smartphonegebruik is hiervan de belangrijkste oorzaak. De AutoModus- app helpt je om je smartphonegebruik achter het stuur te verminderen.’ Van Diesen erkent desgevraagd dat het paradoxaal is om smartphonegebruik tegen te gaan via een app die draait op de smartphone. ‘Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat deze oplossing ook daadwerkelijk helpt’, zo stelt hij. De producten en diensten van Interpolis zijn er volgens Van Diesen niet primair op gericht om alleen ‘plat te verkopen’. ‘Wij raden klanten met een oude auto bijvoorbeeld aan om deze niet meer volledig casco te verzekeren. Daardoor gaan ze waarschijnlijk meer betalen dan nodig is en dat willen we niet. Het gaat ons erom dat we een langjarige verbintenis met de klant opbouwen’, zo vertelt hij terwijl Passoen instemmend knikt.
 



‘ De producten en diensten van Interpolis zijn er niet primair op gericht om alleen plat te verkopen’


Avontuur
Passoen noemt de jaarlijkse zorgcampagne als voorbeeld. Deze werd eind september 2016 gelanceerd. ‘We hebben eerst onze seo geoptimaliseerd. Daarna hebben we de online flow geoptimaliseerd door te kijken via welke websites bezoekers bij ons landen en naar welke informatie zij op zoek zijn. Daarna hebben we waardevolle en gemakkelijk vindbare content toegevoegd die bijvoorbeeld de meest gestelde vragen van mensen beantwoordt. Daardoor konden wij onze telefonische klantenservice ontlasten en konden zij zich richten op de ingewikkelde vragen.’ Van Diesen vult aan: ‘We zijn boven onze doelstelling uitgekomen met betrekking tot nieuwe klanten. Interpolis zet de proposities neer. De Rabobank geeft klanten advies en verkoopt. Daardoor is het extra knap dat het gelukt is om mensen via de juiste inzet van kanalen over de streep te trekken. Daar heeft Passoen een mooie bijdrage aan geleverd.’ Passoen gaat nu een half jaar aan de slag bij Jumbo. Het Interpolis- avontuur is hem uitermate goed bevallen. Van Diesen is duidelijk. ‘Hij is van harte welkom om terug te komen. Bij ons staat hij in ieder geval hoog op de lijst.’

Digital Talent Development Programma
Schaal+ is een initiatief van werving- en selectiebureau SchaalX. Het Digital Talent Development Programma biedt recent afgestudeerde HBO’ers en WO’ers een combinatie van werken en masterclasses in digital marketing. In een periode van 1,5 jaar werken de talenten voor verschillende opdrachtgevers gedurende 4 dagen per week aan digital marketing-vraagstukken. Zij krijgen één dag per week masterclasses van gerenommeerde bureaus over relevante online marketing-onderwerpen en er wordt aandacht besteed aan de juiste vaardigheden en competenties om de digitalisering te begeleiden en om te gaan met de snelheid en toenemende complexiteit. Passoen: ‘Schaal+ helpt je niet aan een baan, maar aan een carrière.’

Wil je Passoen en/of andere deelnemers van Schaal+ online volgen? klik dan hier

fotografie Zuiverbeeld

Wout Maas

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken