Nominaties SponsorRingen Entertainment & Events

Nominaties SponsorRingen Entertainment & Events
  • Sponsoring
  • 19 nov 2014 @ 10:14
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsorRingSponsoring

Komende donderdag vindt in DeFabrique de uitreiking plaats van de SponsorRingen 2014. Tot die dag, dagelijks een overzicht van kanshebbers op een SponsorRing. In de categorie Entertainment & Events zijn genomineerd: Eneco Hollandse Wind, KPN, Samsung en Ziggo.

Eneco Hollandse Wind & NK Tegenwind Fietsen
Eneco Hollandse Wind is sinds twee jaar een duurzame energiepropositie van Eneco, maar als product nog niet heel erg bekend. Het NK Tegenwind Fietsen moet voor de ommekeer zorgen.
Het NK werd neergezet als een event dat het midden houdt tussen sportieve prestige (als een Elfstedentocht) en volksamusement (als een nieuwjaarsduik). Een oer-Hollands en heroïsch evenement, met een heel dikke knipoog: op de fiets racen tegen windkracht 6 op de Oosterscheldekering.
Het evenement zorgde voor veel free publicity. Onder meer de Volkskrant, AD, Hart van Nederland, NOS op 3 besteden aandacht aan het evenement. De totale freepublicitywaarde bedroeg 1,5 miljoen euro.

KPN & De Coolste Baan van Nederland
De historie van het schaatsen in de tijd van nu ¬– dat was het thema van De Coolste Baan van Nederland. Van 1 februari tot en met 2 maart 2014 schaatsten in het Olympisch Stadion Nederlandse topschaatsers tijdens de KPN marathon cup, KPN NK allround en KPN NK sprint. Schaatsliefhebbers maakten er zelf hun rondjes op de tijdelijke 400-meterbaan terwijl de kleinste kinderen op de krabbelbaan terecht konden. De Olympische schaatswedstrijden in Sotsji konden live worden bekeken in het KPN Clubhuis.
De Coolste Baan van Nederland is georganiseerd door House of Sports. Hoofdsponsor KPN greep het evenement aan zich neer te zetten als dé betrokken hoofdsponsor van het Nederlandse schaatsen. Dat lukte uitstekend. 108.000 schaatsers (onder wie 80.000 KPN-klanten) bezocht bezochten de baan. Zij kregen in het entreepaviljoen van De Coolste Baan van Nederland de producten en diensten van KPN te zien. Zo kregen zij allemaal een kijkje in ‘de wereld van KPN’ en ontvingen er een paar smartphonehandschoenen. Ook bezochten 45.000 (10.000 KPN-klanten) bezoekers het Nederlands kampioenschap allround en sprint.

Samsung & Amsterdam Dance Event
Samsung is in 2013 de eerste hoofdsponsor van het Amsterdam Dance Event (ADE), een event waar de belangrijkste doelgroep voor Samsung massaal vertegenwoordigd is.
In de activatie wordt benadrukt dat de Samsung Galaxy S4 de Life Companion van de consument is. Tien S Reporters maken dagelijks reportages van ADE en geven hiermee een kijkje in een wereld die voor de ‘gewone’ bezoeker verborgen blijft. In de Samsung Galaxy Studio op het Rembrandtplein kunnen bezoekers de laatste tickets voor feesten kopen. Kopers van de Galaxy S4 ontvangen een unieke ADE-flipcover en maken kans op exclusieve passe-partouts voor ADE. Meer dan 500.000 voor Samsung relevante consumenten komen in met het merk en de Galaxy S4.

Ziggo & Marco Borsato Duizend Spiegels Tour
Met het sponsoring van Marco Borsatos concertreeks vond Ziggo de perfecte manier om klanten in het hele land te ontmoeten. De climax vond plaats tijdens de concerten in de Ziggo Dome. Voor klanten waren voordelige tickets gereserveerd. Ziggo Reporters uit het hele land waren aanwezig. Fans die in de Duizend Spiegels Duizend Verhalen Bus de mooiste verhalen deelden, werden tijdens de show in het zonnetje gezet. Klanten van Ziggo konden thuis meegenieten tijdens een live-uitzending op het Ziggo-kanaal.

Ziggo & MTV European Music Awards
De MTV European Music Awards, het grootste live muziek televisie-evenement van Europa, wordt door hoofdsponsor Ziggo naar de Ziggo Dome gebracht. De sponsoring van de MTV EMA past perfect in de strategie om jongeren in de leeftijd van 18-25 jaar aan Ziggo te binden, een doelgroep, die via traditionele media maar moeilijk bereikbaar is.
Ziggo claimde door activiteiten als Get on The Bus, de Ziggo Reporter en de MTV Music Week nadrukkelijk een inhoudelijke rol. De jongeren kregen een actieve rol in de opzet, programmering en communicatie van dit evenement.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken