Staatsloterij promoot fietsen met Oranje Peloton

  • Sponsoring
  • 23 feb 2015 @ 11:08
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipSportmarketing

De Nederlandse Staatsloterij gaat de komende jaren onder de naam ‘Oranje Peloton’ het actieve fietsen in Nederland breed ondersteunen. Doel van de loterij is om met het Oranje Peloton bestaande toertochten en fietsevenementen aantrekkelijker te maken en nieuwe evenementen te organiseren. De Staatsloterij brengt de aanpak onder de aandacht met de sponsoring van Team Roompot.

Oranje Peloton moet de komende jaren een vertrouwde naam worden in de Nederlandse wielersport en vooral het recreatieve, actieve fietsen. Arjan van ’t Veer, directeur corporate affairs van de Nederlandse Staatsloterij en verantwoordelijk voor dit initiatief, legt uit: 'De Nederlandse Staatsloterij heeft de ambitie Nederland gelukkiger en gezonder te maken door sport en spel. Dit doen we al jaren in het voetbal door middel van het sponsoren van de KNVB. Omdat miljoenen Nederlanders regelmatig met plezier op de fiets stappen, willen we ook deze sport omarmen. We hopen dat veel van de actieve Nederlandse fietsers zich zullen aansluiten bij ons Oranje peloton.'

Ex-topwielrenster Leontien Zijlaard - van Moorsel – en echtgenote van Michael Zijlaard, initiatief van Team Roompot – wordt het gezicht van het Oranje Peloton. 'Het idee achter het Oranje Peloton is het plezier in het fietsen, en het in de buitenlucht werken aan je gezondheid. Ik geloof heilig in de kracht van fietsen en zie net als de Staatsloterij enorme kansen om het fietsen in Nederland leuker te maken. Het Oranje Peloton zal bijvoorbeeld actief zijn tijdens de eigen bijzondere toertocht later in het jaar. Die initiatieven worden nu uitgewerkt en beloven echt mooi te worden.'

De grootste wielersportbond van Nederland, de Nederlandse Toerfiets Unie (NTFU), ziet een groeiende trend in het fietsen. Haar ledenaantal is de laatste jaren fors toegenomen. Directeur Arjan de Vries juicht de komst van het Oranje Peloton toe. 'Ik ben vereerd dat de Staatsloterij mij heeft benaderd om samen op te trekken in dit project. Met het oog op de toekomst van de sport zie ik in de Staatsloterij een uitstekende partner om toertochten in Nederland nog aantrekkelijker te maken.'

Roompot
Om de fietsbeweging zo breed mogelijk onder de aandacht te brengen is gekozen voor samenwerking met de Nederlandse professionele wielerploeg Team Roompot. De talenten in deze 100 procent Nederlandse ploeg zullen op hun shirts het logo van het Oranje Peloton dragen. Daarnaast zal het team een rol krijgen binnen de fietsbeweging en tijdens toertochten. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken