Grote Lowlands Schrijfwedstrijd van Nijgh & Van Ditmar

  • Sponsoring
  • 1 jul 2015 @ 14:16
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipActivatieKunst & Cultuur

Het festival Lowlands is zoveel meer dan alleen muziek. Zo kan schrijftalent er meedoen aan de Grote Lowlands Schrijfwedstrijd die het festival met nrc.next en Nijgh & Van Ditmar organiseert. Acquirerend redacteur bij Nijgh & Van Ditmar, Willemijn Tillmans: 'Lowlands is naar ons idee dé plek waar jongeren samenkomen in een festivalsetting die meer behelst dan alleen muziek.'

Waarom werkt Nijgh & Van Ditmar samen met Lowlands?
'Nijgh & Van Ditmar heeft als tagline ‘Forever Young’. We geven zowel klassiekers uit als jonge veelbelovende debuten. Lowlands is naar ons idee dé plek waar jongeren samenkomen in een festivalsetting die meer behelst dan alleen muziek: de randprogrammering van dit festival is heel succesvol.
Het literatuurprogramma van Lowlands is al jaren heel succesvol, en op deze manier liften wij als uitgeverij mee op een plek waar enthousiaste jonge mensen komen met hart voor literatuur.'

Wat wil Nijgh & Van Ditmar met de samenwerking bereiken?
'Ons doel is meerledig; we hopen uiteraard dat er nieuw talent bovendrijft waar wij weer boeken mee kunnen maken. Tevens hopen we zichtbaar te zijn op deze plek, waar veel jonge mensen rondlopen. Uiteraard geven wij niet alleen jonge auteurs uit en zijn wij geen merk, maar we willen wel zichtbaar zijn.'

Hoe wordt de publiciteit gezocht?
'De samenwerking wordt door drie partijen bekendgemaakt: door Lowlands zelf uiteraard, door nrc.next en door ons. We doen dit met name via de online media: de nieuwsbrief van Lowlands met een heleboel abonnees, via de site van Lowlands en nrc.next, via onze site en via alle social media.'

Dit jaar wordt de derde Grote Lowlands Schrijfwedstrijd gehouden. Wat is in die jaren veranderd, bijvoorbeeld in de activatie? 'We passen elk jaar de wedstrijd een beetje aan. Wat we vorig jaar ten opzichte van het eerste jaar hebben aangepast is het programma op Lowlands zelf: we waren dat eerste jaar erg gefocust op de inzendingen en het voortraject, iets minder op de prijsuitreiking op het festival.
Er was meer mee te doen, dat hebben we vorig jaar bewezen met een bomvolle Romeo tijdens de prijsuitreiking. We hadden drie bekende auteurs gevraagd hun tips aan beginnende schrijvers voor te lezen. Manon Uphoff, Maartje Wortel en Pepijn Lanen deden dat en dat vulde het geheel mooi aan. Dit jaar is de prijsuitreiking opgenomen in een literaire talkshow. Typerend voor Lowlands (het literatuurprogramma in ieder geval) is dat niets herhaald wordt, maar dat er altijd een nieuwe draai aan wordt gegeven.'

Wanneer is de samenwerking geslaagd?
'We zijn tevreden met een groot aantal inzenders, en natuurlijk als we de pareltjes uit de stapel vissen. Vorig jaar was het echt een heel sterk jaar qua inzendingen: we hebben heel erg moeten discussiëren wie we zouden laten winnen. Dat vind ik mooi, dan is onze missie geslaagd.' 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken