Hockeybond 4 jaar langer verbonden aan Rabobank

Hockeybond 4 jaar langer verbonden aan Rabobank
  • Sponsoring
  • 21 mrt 2017 @ 10:54
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MaatschappijMarketingSponsorshipSport

Rabobank en de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) hebben hun succesvolle samenwerking verlengd tot en met 2020. Rabobank blijft shirtsponsor van het Nederlands dames- en herenelftal en is de naamgever van de EK Hockey komende zomer in Amsterdam, de Rabo EuroHockey Championships 2017. Daarnaast richt de samenwerking zich meer dan ooit op de verenigingen en het verenigingsleven.

Tophockey is en blijft een belangrijk onderdeel in de samenwerking. Beide Nederlandse elftallen kunnen al ruim twintig jaar rekenen op de steun van de Rabobank. Niet alleen de nationale teams en internationale evenementen waarbij Rabobank nauw betrokken is, zijn voor de bank belangrijk. Het hart van de nieuwe sponsorstrategie van Rabobank wordt gevormd door de duurzame ondersteuning van het Nederlandse verenigingsleven.

Rien Nagel, lid Raad van Bestuur Rabobank: 'Verenigingen vervullen in deze tijd een belangrijke maatschappelijke rol. Zij vormen met elkaar het grootste sociale netwerk van ons land. Ze verbinden mensen door alle lagen en leeftijden van de bevolking en dragen hiermee bij aan een sterkere meer tolerante samenleving. Ook leiden ze talenten op die zonder de vereniging nooit zo ver zouden komen. Rabobank gelooft in de kracht van de verenigingen en zet hen de komende vier jaar dan ook centraal in haar sponsorstrategie.'

'Verder kijken dan hockey'

Van de 320 hockeyverenigingen heeft het overgrote deel een relatie met een lokale Rabobank. Om het verenigingsleven te versterken, kijkt de bank ook over de grenzen van de hockeyvelden heen. De partijen met wie Rabobank de komende vier jaar intensief samenwerkt zijn niet alleen de sportorganisaties NOC*NSF (TeamNL) en de KNHB, maar ook Kunstbende, Mojo/Lowlands en Landelijk Kennisinstituut Cultuureducatie en Amateurkunst (LKCA).

Rabobank ziet vanuit de verenigingen een duidelijke link naar topsport die voor de bank eveneens belangrijk blijft. 'De hockeyhelden inspireren vele mensen die dagelijks in clubverband sporten', zegt Nagel. 'Zij onderschrijven de boodschap dat de vereniging een mooie stimulans biedt voor een mooie carrière en laten zien wat een club je kan brengen. Wij brengen hen nog dichterbij door ze te koppelen aan de clubs waar het voor hen ook allemaal is begonnen. Zonder de breedte is er immers geen top.'

Hockeyhelden

De Rabobank zet de hockeyhelden actief in voor oefenwedstrijden en clinics bij de lokale verenigingen. Dit sluit aan op de vernieuwde sponsorplannen van de bank. 

KNHB-directeur Erik Gerritsen: 'Wij zijn er trots op dat de Rabobank de hockeysport zo duidelijk blijft omarmen. Die zichtbaarheid van onze hockeyhelden op de verenigingen bijvoorbeeld vinden wij net zo belangrijk. De Rabo Super Serie is hier een mooi voorbeeld van. Tijdens deze serie wedstrijden spelen onze nationale teams interlands op diverse verenigingslocaties in het hele land. Maar daarnaast sluit de sponsorstrategie van Rabobank naadloos aan op onze Strategie 2020, waarbij wij als bond groeien naar een servicegerichte netwerkorganisatie, gericht op onze verenigingen. Zowel de Rabobank als wij stellen het verenigingsleven, de verenigingscultuur en de verenigingsorganisatie centraal. Met elkaar willen we de verenigingen versterken. We verheugen ons weer op de samenwerking met Rabobank.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken