Survival of the finest
10 Interview
Essent was toen Dorkas Koenen in 2010 begon als directeur marketing een naar binnen gericht bedrijf. Het navelstaren werd bestraft door de consument. Hoe verander je de bedrijfscultuur en op welke manier vermarkt je abstracte producten?
14 Marketing Analyse
Vroeger harkten reclamebureaus hun florijnen binnen met de 15%-commissie op ingekochte media. In de next level-economie van 2013 is dat voorbij. Vier experts van oude en nieuwe bureaus over verdienmodellen anno nu.
EN VERDER
04 Skybox Nieuwe website MarketingTribune
08 MediaTribune
09 Recensie Dienstbaar zijn is het nieuwe goud van Paul Moers
18 De Praktijk Horloges veroveren het witte doek
21 De Lijst Onhandig online
23 Design Dutch Packaging Design Initiative
24 Vrouwen aan de top Niks glazen plafond
26 Schakelen met MarketingTribune Hyundai
27 Marktintroductie Echtscheidingshotel
28 Gamechanger Marktonderzoeksbureau Winkle
30 De Ontwikkeling Kindermarketing wordt slim en slank
32 De Campagnes David Bowie door Brian Duffy
34 Dome doet Ziggo goed
37 Out & Play Corpernica Summit
41 Passie voor Magazines Cecile Koekkoek van Varagids
44 Trends in... market research: Steve Jobs heeft ongelijk
45 Marketing Science Klant wil drama
46 RSVP
OVER TWEE WEKEN
24 september - Retail
Retail zit in een moeilijke fase. Hoe ziet het hedendaagse winkellandschap eruit? Hoe gaat retail overleven? In de volgende uitgave belichten we diverse aspecten ervan en spreken met enkele hoofdrolspelers waaronder Steven Bakker van de Bas Group (Dixons), Jorij Abrahams van Shopping2020 en Piet Hein Smit van reclamebureau XXS (over Dirk). Bovendien kijken we even hoe is het gesteld met retail in de tropen. Kortom, ‘verplicht’ leesvoer voor het grote retailcongres van 8 oktober met als thema Klantgericht Retailen (www.klantgerichtretailen.com).
- Varagids
- Dutch Packaging Design Initiative
- Winkle
- Essent
- MarketingTribune
- Echtscheidingshotel
- topvrouwen
- Ziggo
- verdienmodellen
- magazine
- Hyundai
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Imo Muller van 165 Beats: 'Veel voetbalclubs zijn erin...
- DOSSIER ESG Esther Overmars Purpose is een werkwoord
- Europees Parlement stemt vóór AI-wet
- Harry Dekker krijgt Coq de Grand Honneur tijdens GVR-diner
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Sven Fase van VodafoneZiggo: 'AI voelt voor mij echt als een...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing