Survival of the finest
10 Interview
Essent was toen Dorkas Koenen in 2010 begon als directeur marketing een naar binnen gericht bedrijf. Het navelstaren werd bestraft door de consument. Hoe verander je de bedrijfscultuur en op welke manier vermarkt je abstracte producten?
14 Marketing Analyse
Vroeger harkten reclamebureaus hun florijnen binnen met de 15%-commissie op ingekochte media. In de next level-economie van 2013 is dat voorbij. Vier experts van oude en nieuwe bureaus over verdienmodellen anno nu.
EN VERDER
04 Skybox Nieuwe website MarketingTribune
08 MediaTribune
09 Recensie Dienstbaar zijn is het nieuwe goud van Paul Moers
18 De Praktijk Horloges veroveren het witte doek
21 De Lijst Onhandig online
23 Design Dutch Packaging Design Initiative
24 Vrouwen aan de top Niks glazen plafond
26 Schakelen met MarketingTribune Hyundai
27 Marktintroductie Echtscheidingshotel
28 Gamechanger Marktonderzoeksbureau Winkle
30 De Ontwikkeling Kindermarketing wordt slim en slank
32 De Campagnes David Bowie door Brian Duffy
34 Dome doet Ziggo goed
37 Out & Play Corpernica Summit
41 Passie voor Magazines Cecile Koekkoek van Varagids
44 Trends in... market research: Steve Jobs heeft ongelijk
45 Marketing Science Klant wil drama
46 RSVP
OVER TWEE WEKEN
24 september - Retail
Retail zit in een moeilijke fase. Hoe ziet het hedendaagse winkellandschap eruit? Hoe gaat retail overleven? In de volgende uitgave belichten we diverse aspecten ervan en spreken met enkele hoofdrolspelers waaronder Steven Bakker van de Bas Group (Dixons), Jorij Abrahams van Shopping2020 en Piet Hein Smit van reclamebureau XXS (over Dirk). Bovendien kijken we even hoe is het gesteld met retail in de tropen. Kortom, ‘verplicht’ leesvoer voor het grote retailcongres van 8 oktober met als thema Klantgericht Retailen (www.klantgerichtretailen.com).
- Hyundai
- Varagids
- MarketingTribune
- verdienmodellen
- topvrouwen
- magazine
- Echtscheidingshotel
- Essent
- Ziggo
- Winkle
- Dutch Packaging Design Initiative
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hema ziet grote kansen in retailmedia: 'We staan pas aan het...
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2024
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- Vrije Academie opent Wunderkammer met Darwin, Sinke & Van...
- [onderzoek] Ipsos I&O: merk 'Van Oranje' wint aan waarde
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management