[video report] Amayzine doorbreekt grens 400.000 unieke bezoekers per maand en strikt Simone Dernee
- Algemeen
- 2 nov 2015 @ 11:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - OnlineBereikWinkelen
- 2 nov 2015 @ 11:15
- Peter van Woensel Kooy
Amayzine.com, een personality driven daily digital magazine over fashion, beauty en lifestyle, passeerde deze week de magische grens van 400.000 unieke bezoekers per maand. 'Met de komst van Simone Dernee van Marie Claire als fashion director is het feest compleet', reageert hoofdredacteur en founder May-Britt Mobach. Slimme allianties met adverteerders, premium retailers en het partnership met Vice schraagt het succes van de titel. 'Waar het bij de meeste modebladen alleen maar minder, minder, minder is, draait Amayzine.com als een wervelwind.'
Precies twee jaar na de lancering sprongen de kurken van de flessen Moët & Chandon op de Amayzine headquarters in Amsterdam Zuid. Amayzine.com is jarig en dat wordt gevierd met presentatie van het Fall/Winter magazine met op de cover Hollands Next Top Model winnares 2015 Loiza Lamers. Loiza schrijft geschiedenis als eerste transgender model dat deze prijs wint. En er was meer te vieren want Amazyine.com passeerde deze week de magische grens van 400.000 unieke bezoekers per maand. 'Met de komst van Simone Dernee als fashion director is het feest compleet.'
Hoofdredacteur en founder May-Britt Mobach licht toe: 'Bij Marie Claire hebben Simone en ik zulke mooie dingen gerealiseerd. Natuurlijk haar fantastische series die wereldwijd verkocht werden, de Prix de la Mode-avonden en mijn afscheidsissue met Gabrielle Chanel als imaginair gasthoofdredacteur. Het is zo fijn dat we nu ook voor Amayzine.com weer veel moois gaan bedenken.' Na meer dan een decennium Marie Claire maakt Simone Dernee de overstap naar Amayzine.com. Ook Dernee is blij over haar opmerkelijke transfer: 'Ik verheug me op dit nieuwe tijdperk waarbij we voor Amayzine modeseries gaan maken en ik blijf werken met mijn favoriete fashion-fotografen en stylistes. Bovendien komt daar nu een hele nieuwe dimensie bij met Instagram en dagelijkse modecontent op de site waarbij ik mensen wil inspireren en adviseren.'
Terwijl het bij de meeste modebladen alleen maar minder, minder, minder is, draait Amayzine.com als een wervelwind. May-Britt Mobach is de eerste hoofdredacteur die een papieren glossy (Marie Claire) verliet voor een digitaal avontuur. Op 31 oktober 2013 startte Amayzine.com, een online magazine over fashion, beauty en lifestyle (en een hoop entertainment) met de snelheid van online maar met de verzorging van een glossy. Inmiddels is Amayzine.com het schoolvoorbeeld dat glossy magazines springlevend zijn, alleen de verschijningsvorm is anders. Mobach: 'Amazyine.com is een soort New York. 24 uur per dag, zeven dagen per week zijn we online bij je met leuke verhalen en inspiratie.'
Het digitale Fall/Winter Magazine van Amyzine.com werd feestelijk gepresenteerd. De cover werd overhandigd aan Hollands Next Top Model winnares Loiza. May-Britt Mobach is jurylid van het populaire RTL5 programma en de winnares wint een modellencontract ter waarde van 50.000 euro en een cover op Amayzine.com. 'Het bezoekersaantal van Amayzine.com zit inmiddels op gemiddeld 400.000 unieke bezoekers per maand met meer dan 1.500.000 pageviews. Ik denk dat we voorzichtig wel van een klein succesje mogen spreken', aldus May-Britt Mobach. Hieronder een impressie van de verjaardag van Amayzine met enkele party-pics. (PvWK)
Cover met Loiza Lamers, die ook in uniek lage printoplage van 25 stuks is uitgebracht.
Over Amayzine.com
Amayzine.com is een 'personality driven daily digital' magazine over fashion, beauty en lifestyle. May-Britt Mobach is oprichter en hoofdredacteur van Amayzine.com. Daarnaast is Mobach jurylid van Hollands Next Topmodel en is Amayzine.com mediapartner van het RTL programma. De editors zijn zoals dat in de branchje heet 'A-listers'. Jet van Nieuwkerk, Liesbeth Rasker, Peggy Weijergang, Josselin Bijl en Carolien Spoor, maken dagelijks nieuwe content voor de site. Rubrieken als Look of the Day, Thank God it’s Friday, My life in a bag en Daily May zijn zeer populair en scoren hoog in de rankings. Meer info kijk hier.
Party-pica's Amayzine 2 jaar
Simone Dernee wordt geintroduceerd door May-Britt Mobach
Eva Jinek met haar agente Kristien van Dillen
Jort Kelder, Jan en Monique des Bouvrie
May-Britt heet iedereen welkom
De finalisten van Holland Next Topmodel on stage
Amayzines reisblogger Liesbeth Rasker
Redactie- (en feest)ruimte van Amazine.com
fotografie: Amayzine
2years-eve Amayzine from PilotStudio on Vimeo.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- daily
- Amayzine.com
- moel
- May-Britt Mobach
- beauty
- digital magazine
- Pilot studio
- 400.000
- personality driven
- transgender
- Jort Kelder
- HNTM
- Marie-Claire
- knap
- lifestyle
- Ewart van der Horst
- bezoekers
- fashion
- magische grens
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ASN Bank kiest voor één krachtig merkbeeld
- Lego meest inspirerende onderneming van 2025
- Gut en The Valley reageren op Hertog Jan Leeuw
- Nieuwe Pride-campagne van KPN: eerbetoon aan generaties LGBTQIA+
- Reframe presenteert DE&I-onderzoek binnen Nederlandse...
- Bol en Tiny Miracles maken kunst tastbaar én sociaal met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers