Nima Marketing Day: ‘Marketeers zullen meer dan ooit de balans moeten bewaken tussen verleiden en manipuleren’

Nima Marketing Day: ‘Marketeers zullen meer dan ooit de balans moeten bewaken tussen verleiden en manipuleren’
  • Algemeen
  • 21 apr 2017 @ 17:11
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Evenement

Op dinsdag 20 juni organiseert Nima samen met BBP Media (uitgever van MarketingTribune) de Nima Marketing Day in DeFabrique in Utrecht. Er worden tussen de 1.200 en 1.400 marketeers verwacht. Ludo Voorn, directeur marketing PostNL, is één van de vele sprekers. Wij stelden hem een paar vragen.

Waarom moet marketingminnend Nederland op 20 juni naar DeFabrique komen?
Om de laatste ontwikkelingen in het vak te horen en ervaringen te delen. En natuurlijk ook om collega-marketeers te ontmoeten en bij te praten.

Waarom zou je deze dag niet willen missen?
Vanwege de interactie en de mogelijkheid om op één dag zoveel verschillende dingen te bezoeken en te horen.

Kun je alvast een tipje van de sluier oplichten waarover je het gaat hebben?
De markten om ons heen veranderen snel, vaak gedreven door technologie. Hierdoor groeien markten en value chains naar elkaar toe en lopen in elkaar over, zie bijvoorbeeld de markt voor fotografie en telefonie. Als markten zo snel veranderen, wat betekent dit dan voor de traditionele marketingafdeling? Bestaat die nog in 2020? Hoe ziet deze eruit en hoe functioneert die dan? En wat betekent dit voor jou als manager? Worden wij vervangen door een algoritme of blijft onze rol van toegevoegde waarde? Hierover ga ik het hebben.

Weet je al welke sessie je zelf gaat bezoeken en waarom?
Ik ga zeker naar de sessie van Marion Debruyne & Arthur Simonetti, de marketeer van morgen is een multiskilled marketeer en dat is waar zij het over gaan spreken.

Beschrijf je huis eens aan de hand van merken? Wat zegt dat over jou als persoon en als marketeer?
Ik woon in een huis dat is ontworpen door Adolfo Natalini en mijn eetkamerbank is van Bert Plantagie. Dat zegt misschien iets over mijn voorkeur voor design? En dat ik het leuk vind dat het net iets afwijkend is?

Ben jij voldoende connected met je merk?
Ja, belangrijk is dat medewerkers verbonden zijn met hun merk. Als medewerkers dit niet zijn, dan mag je dit ook niet van je klant verwachten.

Voel je je weleens oneerlijk als marketeer?
Nee, eigenlijk nooit meer. Het duurt echter wel even voordat je als marketeer een stevig innerlijk kompas ontwikkelt en dit door laat klinken in je marketingacties. Met de toenemende technologische mogelijkheden zullen marketeers meer dan ooit de balans moeten bewaken tussen ‘verleiden’ en ‘manipuleren’.


WAT Nima Marketing Day
WANNEER Dinsdag 20 juni
WAAR DeFabrique, Utrecht
INSCHRIJVEN nimamarketingday.nl
BIJZONDERHEID Nima-geaccrediteerd met 6 PE-punten

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken