Ode homo-emancipatie kost Suitsupply duizenden volgers
- Algemeen
- 23 feb 2018 @ 15:12
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 23 feb 2018 @ 15:12
- Sjaak Hoogkamer
De nieuwe campagne van Suitsupply heeft wederom weer veel stof doen opwaaien. Duizenden volgers van het pakkenmerk ontvolgden inmiddels het merk op Instagram.
Suitsupply is altijd wel in voor een stevige rel. Of het nou om ontblote borsten, erotisch getinte fotografie van mannenlijven of - zoals in dit geval - vrijende mannen gaat. De campagne is te zien in bijna 100 winkels in 22 landen. Oprichter en ceo van het merk Fokke de Jong zegt over de beelden: ‘De aantrekkingskracht tussen mensen is een belangrijk onderdeel van modereclame. Een campagne met de aantrekkingskracht tussen mannen was allang en bijzonder relevant voor ons merk. Ja, we hebben uiteraard rekening gehouden met de impact. Er is altijd een potentieel voor negatieve reacties, vooral in landen waar sprake is van een taboe op dit soort fenomenen. Het feit dat er een debat over ontstaat, maakt het relevant.’
In NRC zegt De Jong op de vraag of het bedrijf pakken probeert te verkopen over de rug van homo-emancipatie: ‘Onzin, als je iets maatschappelijk aanstipt in reclame, betekent dat nog niet dat je er misbruik van maakt.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Van tactiek naar strategische waardecreatie
- Cannes Lions start forum voor sportcreativiteit
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- [column] De marketing van spijt: als ‘sorry’ ook een strategie...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

