Media Futures Market start nieuw en verbeterd platform

Media Futures Market start nieuw en verbeterd platform
  • Algemeen
  • 20 jun 2023 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CannesInnovatie

Media Futures Market (MFM) presenteert met trots het nieuwe en verbeterde platform dat geverifieerde kopers en verkopers van hoogwaardige media met elkaar verbindt. MFM brengt geen transactiecommissie meer in rekening.

Daarnaast biedt MFM met conversational dealmaking een media discovery én engagement platform aan de markt.

Tijdens het Festival van Creativiteit in Cannes lanceert MFM het nieuwe platform dat naar eigen zeggen voorziet in de behoeften van merken, bureaus en mediabedrijven. MFM is het ideale platform voor bureaus en merken om advertentiemogelijkheden en doelgroepen op basis van contexten, interesses, demografie en geografie op één plek te vinden en direct in gesprek te gaan met geverifieerde mediabedrijven.

Conversational dealmaking
De makers bespreken de pluspunten.

  • 'Conversational dealmaking elimineert traditionele communicatiebarrières en stroomlijnt het onderhandelingsproces. Door deze geavanceerde functie in het platform te integreren, heeft Media Futures Market een krachtige omgeving gecreëerd waarin mediakopers en -verkopers succesvol campagnes realiseren.
  • Door directe gesprekken te voeren, krijgen media inkopers en -verkopers diepere inzichten in elkaars behoeften en voorkeuren. Deze kennis bevordert een meer gepersonaliseerde benadering van adverteren, wat resulteert in op maat gemaakte campagnes die aanslaan bij doelgroepen en hogere conversieratio's opleveren.
  • Met realtime onderhandelingen versnelt conversational dealmaking het onderhandelingsproces en verkort het de time-to-market van campagnes. Media-inkopers kunnen snel onderhandelen over voorwaarden, overeenkomsten afronden en campagnes lanceren, waardoor ze waardevolle middelen besparen en tijdgevoelige kansen benutten.'

MFM oprichter Stijn Gimbrère: 'We maken het leven van media inkopers en -verkopers leuker en makkelijker. In de ochtend openen media inkopers onder andere Meta en Google, en voor alle andere media is Media Futures Market dé plek. Met één inlog bereiken ze de hele markt en gaan daardoor efficiënt omgaan met hun kostbare tijd. Voor media verkopers is MFM dé plek waar ze, in een hoogwaardige omgeving, door geverifieerde kopers gevonden worden door media inkopers.'

Geverifieerde media
Op korte termijn worden duurzaamheids- en diversiteitsfilters toegevoegd, omdat de markt streeft naar een meer verantwoorde besteding van advertentiebudgetten. Recente adoptie door de market van initiatieven zoals Scope3, tonen aan dat media inkopers zoeken naar manieren om te adverteren zonder (te veel) C02 uitstoot.

Nieuw businessmodel
Media Futures Market verwelkomt alle spelers in de branche. Het businessmodel is aangepast naar een abonnementsmodel voor merken en bureaus, en de 5% transactiekosten worden niet langer in rekening gebracht. Hierdoor is MFM een ideale tool voor merken en bureaus die media inkopen. Transparanter dan dit wordt het niet.

Introductie op de Britse markt
MFM heeft de eerste stappen gezet in de U.K. melden de oprichters en verwacht begin Q3 live te gaan met de eerste mediabedrijven. De focus ligt de komende periode vooral op het onboarden van de grootste mediabedrijven in de Benelux en de uitbreiding naar het Verenigd Koninkrijk. Media verkopers binnen opkomende kanalen zoals Retail Media en Advanced TV zullen naar verwachting meer gebruik gaan maken van Media Futures Market omdat ze willen zijn waar media inkopers de ‘discovery en engagement fase’ doorlopen.
(PvWK)

Over Media Futures Market
'Media Futures Market is opgericht in 2021 door Stijn Gimbrère en Jaap van Strien (foto boven, red.) . Na jarenlang actief te zijn geweest in de wereld van digitale advertenties, waaronder bij RTL, SpotX en Talpa Network, vonden de ondernemers dat het tijd was voor meer transparantie in de advertentiemarkt. Met het onafhankelijke platform van Media Futures Market willen zij het vertrouwen in het media-ecosysteem herstellen door adverteerders en bureaus rechtstreeks te laten handelen met mediaverkopers. Het vinden en inkopen van mediaruimte - van advanced tv en out-of-home tot online video en Retail media - is nog nooit zo eenvoudig, transparant en efficiënt geweest. Voor meer informatie, zie www.mediafuturesmarket.com.'

(bron: MFM)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken