Heineken sponsort Rijksmuseum
- Food-en-retail
- 21 jan 2013 @ 00:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- MerkenMarketingSponsoring
- 21 jan 2013 @ 00:00
- Redactie MarketingTribune
Heineken is voor een periode van drie jaar nieuwe sponsor van het Rijksmuseum. Het biermerk wordt preferred supplier. De officiële opening van het museum vindt plaats op 13 april.
Het museum krijgt in april een Groot Café in het entreegebied (Atrium) en vanaf volgend jaar een restaurant en nog een café in de Philipsvleugel. In totaal gaat het om 500 zitplaatsen. In de tuin komt een terras met ongeveer 100 zitplaatsen. Gedurende 365 dagen per jaar zal ook hier Heineken-bier worden geschonken aan de verwachte 2 miljoen jaarlijkse bezoekers van het museum.
René Hooft Graafland, Lid van de Raad van Bestuur/cfo van Heineken: 'Het Rijksmuseum en Heineken zijn wereldwijd twee van Nederlands bekendste en meest geliefde merken. De heropening van het Rijksmuseum in april en het 140-jarig bestaan van het Heineken-merk in 2013 vormen een mooie aanleiding om deze twee Nederlandse iconen nu samen te laten werken.'
Andere sponsors van het Rijksmuseum zijn onder meer: AkzoNobel, Baker & McKenzie, JT International Company en Pon Holdings. Philips is Founder, hoofdsponsors zijn ING, de BankGiro Loterij en KPN.
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing