Heineken sponsort Rijksmuseum

Heineken sponsort Rijksmuseum
  • Food-en-retail
  • 21 jan 2013 @ 00:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • MerkenMarketingSponsoring

Heineken is voor een periode van drie jaar nieuwe sponsor van het Rijksmuseum. Het biermerk wordt preferred supplier. De officiële opening van het museum vindt plaats op 13 april.

Het museum krijgt in april een Groot Café in het entreegebied (Atrium) en vanaf volgend jaar een restaurant en nog een café in de Philipsvleugel. In totaal gaat het om 500 zitplaatsen. In de tuin komt een terras met ongeveer 100 zitplaatsen. Gedurende 365 dagen per jaar zal ook hier Heineken-bier worden geschonken aan de verwachte 2 miljoen jaarlijkse bezoekers van het museum.

René Hooft Graafland, Lid van de Raad van Bestuur/cfo van Heineken: 'Het Rijksmuseum en Heineken zijn wereldwijd twee van Nederlands bekendste en meest geliefde merken. De heropening van het Rijksmuseum in april en het 140-jarig bestaan van het Heineken-merk in 2013 vormen een mooie aanleiding om deze twee Nederlandse iconen nu samen te laten werken.'

Andere sponsors van het Rijksmuseum zijn onder meer: AkzoNobel, Baker & McKenzie, JT International Company en Pon Holdings. Philips is Founder, hoofdsponsors zijn ING, de BankGiro Loterij en KPN.


 


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken