T-shirts met 'kak' van CoolCat uit schap gehaald
- Food-en-retail
- 1 mei 2014 @ 16:06
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InteractieWinkelen
- 1 mei 2014 @ 16:06
- Redactie Food en Retail
CoolCat heeft de laatste tijd niet bepaald geluk gehad met de teksten op haar t-shirts. Het Nederlandse kledingbedrijf heeft opnieuw t-shirts uit de schappen gehaald vanwege kritiek op de nogal opvallende opdruk. Ditmaal stond op een van de shirts bijvoorbeeld boven de Braziliaanse vlag in grote letters het woord MERDA, en dat betekent zoiets als ‘kak’ in het Portugees, de voertaal van het WK-gastland.
Het gaat om een serie shirts die speciaal voor het WK-voetbal in Brazilië op de markt zijn gebracht en in winkels in Nederland, België en Luxemburg in de winkels hingen. CoolCat kreeg klachten van mensen die zich aan de soms expliciete teksten stoorden. CoolCat zegt in een verklaring dat de ‘uitgesproken teksten’ op de t-shirts bedoeld zijn ‘met een knipoog richting de sfeer tijdens een voetbalwedstrijd’. Het bedrijf zegt het vervelend te vinden dat mensen zich aangesproken voelen en heeft ze daarom uit de winkels gehaald. Een woordvoerder wilde niet zeggen om hoeveel t-shirts het gaat.
Seksistisch
CoolCat haalde in september een sleutelhanger en tegelijk flessenopener uit de winkels die te seksistisch zou zijn. De hanger had de vorm van een wulpse dame met onder meer de tekst ‘Open up bitch’. CoolCat liet bij die gelegenheid weten ‘altijd het randje op te zoeken’. Lees hier meer over 'Het ware gezicht van Roland Kahn', de oprichter van deze uitdagende moderetailer. (bronnen: AD.nl, MT, en Retail Actueel)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- WK-gastland
- kak
- MERDA
- schuttingtaal
- shit
- jongeren
- Roland Kahn
- t-shirt
- mode
- Portugees
- uitdager
- klacht
- recall
- CoolCat
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management