Hema doet Piet niet in de ban
- Food-en-retail
- 27 aug 2014 @ 12:19
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - PersonaliaPolitiekWinkelen
- 27 aug 2014 @ 12:19
- Redactie Food en Retail
'Hema doet Piet niet in de ban. Er zijn nog steeds Pieten te vinden in het assortiment. We blijven de maatschappelijke discussie volgen en we respecteren de regelgeving die daaruit volgt. Voor 5 december is alles ingekocht en over volgend jaar kunnen we nog geen uitspraken doen.' Dit schrijft de retailgigant op haar corporate website in een reactie op berichten als zou Zwarte Piet verboden worden in de Hema.
De voortdurende discussie over Zwarte Piet zou de Hema hebben doen besluiten om de knecht van de Sint in de ban te doen, schreef Het Parool gister op basis van een intern bedrijfsbericht. Verpakkingen van sinterklaasartikelen zouden worden aangepakt en volgend jaar verdwijnen ook alle chocoladefiguren van Zwarte Piet, aldus de krant. Dat kon nu niet meer omdat de inkoop van dit jaar al is gedaan. Vorig jaar december bleek nog uit de zgn. Pietitie dat het aantal voorstanders (rond de 2 miljoen) het aantal tegenstanders (een paar duizend op Facebook) van Zwarte Piet flink overstijgt.
Druppelsgewijs
In hetzelfde artikel laat De Bijenkorf weten de beroemde klimpieten in het warenhuis te laten hangen. Dat er druppelsgewijs per jaargang meer regenboogpieten toetreden tot het gilde, is iets waar breed rekening mee wordt gehouden. Daarmee verdwijnt de zwarte gekleurde niet van het toneel, aangezien dat ook een kleur is. Dat lijkt, evenals een minder stereotype Zwarte Piet, een elegante oplossing voor niet zo'n groot probleem. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Piet
- HEMA
- verandering
- schoorsteen
- Sinterklaas
- ceo
- Bijenkorf
- retail
- consument
- zwarte piet
- knecht
- racisme
- lange tenen
- Pietitie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
- [column] Minder wijzen meer verbinden: duurzaam merkdenken in...
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
- Hands Off kiest koe als boegbeeld in... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management