Philips al acht jaar sterkste reputatie van Nederland
- Food-en-retail
- 14 feb 2015 @ 00:01
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekMarketing
- 14 feb 2015 @ 00:01
- Redactie Food en Retail
Philips heeft een nieuw ‘wereldrecord’ in handen nu het merk voor de achtste maal op rij de sterkte reputatie van Nederland heeft, zoals blijkt uit de jaarlijkse online studie van het Reputation Institute in samenwerking met het Rotterdam School of Management (RSM). In geen van de 32 landen waar het reputatieonderzoek wordt uitgevoerd wist een bedrijf zo lang de toppositie in de nemen als merk met de sterkste reputatie.
De studie keek gedurende 2014 naar de reputaties van de 30 grootste Nederlandse bedrijven en vroeg het Nederlands publiek in welke mate zij de bedrijven vertrouwen en repecteren, en waarom een merk wordt bewonderd.
Innovatie, zijn relevante producten en diensten, de prettige werkomgeving en activiteiten op het gebied van verantwoord en transparant zaken doen en maatschappelijk ondernemen zijn de elementen die worden herkend en geprezen door de buitenwereld.
De Reputation Award werd onlangs uitgereikt in het Van Gogh Museum in Amsterdam door professor Cees van Riel, professor in Corporate Communication aan het RSM and mede-oprichter van het Reputation Institute. De internationale reputatiestudie wordt al 15 jaar uitgevoerd en kijkt naar de 30 tot 50 grootste bedrijven in 32 landen.
Frans van Houten, CEO van Koninklijke Philips, zegt: 'ik ben opnieuw ontzettend trots dat Philips een topposititie in de ranglijst van het Reputation Institute heeft weten te bereiken. Om deze prijs voor de achtste maal op rij te mogen ontvangen is een bevestiging voor ons merk dat onze ambitie om het leven van miljarden mensen te verbeteren met zinvolle innovaties écht impact heeft. Al meer dan eeuw is Philips’ sterke reputatie een bron van motivatie voor onze medewerkers. Het inspireert ons om innovaties te ontwikkelen die de wereld gezonder en duurzamer maken. En ik ben overtuigd dat Philips ook ’s werelds toekomstige vernieuwers zal blijven inspireren.'
RSM professor Van Riel: 'een goede uitvoering van de bedrijfsdoelstellingen zijn een vereiste voor een goede repuatie. Een reputatie verbeteren is enkel mogelijk wanneer een bedrijf producten en diensten maakt die worden gezien als relevant. Niet enkel door zijn klanten, maar ook door overheden, buren en de eigen medewerkers. De helderheid waarmee Philips de toegevoegde waarde van zijn LED-verlichting of oplossingen voor de gezondheidszorg uitlegt zijn de reden voor de hoge score over de jaren heen.'
Over Koninklijke Philips
Koninklijke Philips is naar eigen zeggen 'een veelzijdige onderneming die actief is op het gebied van gezondheidszorg en welzijn. De onderneming is gericht op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Het hoofdkantoor van Philips is gevestigd in Nederland. De onderneming boekte in 2014 een omzet van 21,4 miljard euro, heeft wereldwijd circa 105.000 medewerkers in dienst, en beschikt over verkoop- en servicepunten verspreid over meer dan 100 landen. De onderneming heeft een leidende positie op het gebied van cardiologie, spoedeisende zorg en zorg op afstand, energiezuinige verlichting en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten en mondverzorgingsproducten.' Meer nieuws over Philips staat hier. (PvWK)
V.l.n.r.: Lucas van Grinsven, hoofd communicatie ASML, Marjolijn Meynen, hoofd communicatie & marketing Rijksmuseum, Nanda Huizing, hoofd Brand, Communications & Digital, Jeroen Tas, CEO Philips Healthcare Informatics, Solutions & Services en Cees van Riel, professor in Corporate Communication aan het RSM tijdens de feestelijke uitreiking in het Van Gogh.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Reputation Institute
- Frans van Houten
- Philips
- Marjolijn Meynen
- imago
- ranglijst
- Lucas van Grinsven
- Cees van Riel
- sterk merk
- lange termijn
- ASML
- Koninklijke Philips
- Reputation Award
- Van Gogh Museum
- CEO
- reputatiestudie
- Corporate Communication aan het RSM
- professor
- reputatie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
- Fritz-kola en Laser 3.14 vieren eenheid met guerrillacampagne...
- Hans Anders maakt 3=1-actie deelbaar
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management