Tax Free Lounge geopend in de Bijenkorf Amsterdam
- Food-en-retail
- 21 apr 2015 @ 09:24
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieWinkelen
- 21 apr 2015 @ 09:24
- Redactie Food en Retail
De Bijenkorf in Amsterdam heeft een Tax Free Lounge gecreëerd. Reizigers van buiten Europa kunnen hier terecht voor een belastingteruggave over hun aankopen in de Bijenkorf. Het is de enige permanente locatie, buiten Schiphol, die internationale klanten deze service biedt.
In lijn met de premium experience strategie investeert de Bijenkorf in verhoging van haar service en winkelbeleving. De opening van de Tax Free Lounge is gericht op de groeiende groep reizigers van buiten Europa, waaronder veel toeristen uit China, Rusland en Indonesië. In de Tax Free Lounge op de vierde etage verzorgt Global Blue zowel zelfservice kiosken als een bemande balie. Buiten de direct contante ‘Tax Refund’ is het ook een belangrijk service- en informatiepunt voor de internationale klanten.
De Tax Free Lounge is onderdeel van het toeristenbeleid van de Bijenkorf, meldt het warenhuis. Al eerder introduceerde de Bijenkorf onder andere dat de klant kan betalen in valuta naar keuze op Visa en Mastercard, meertalige hostesses, acceptatie van de UnionPay creditcard en omroepboodschappen in het Engels, Chinees en Russisch.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- locatie
- premium
- Amsterdam
- btw
- Bijenkorf
- belastingteruggave
- retail
- luxe
- Tax Free Lounge
- aankopen
- Europa
- export
- De Bijenkorf
- winkelen
- warenhuis
- Schiphol
- reizigers
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




