Tax Free Lounge geopend in de Bijenkorf Amsterdam
- Food-en-retail
- 21 apr 2015 @ 09:24
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieWinkelen
- 21 apr 2015 @ 09:24
- Redactie Food en Retail
De Bijenkorf in Amsterdam heeft een Tax Free Lounge gecreëerd. Reizigers van buiten Europa kunnen hier terecht voor een belastingteruggave over hun aankopen in de Bijenkorf. Het is de enige permanente locatie, buiten Schiphol, die internationale klanten deze service biedt.
In lijn met de premium experience strategie investeert de Bijenkorf in verhoging van haar service en winkelbeleving. De opening van de Tax Free Lounge is gericht op de groeiende groep reizigers van buiten Europa, waaronder veel toeristen uit China, Rusland en Indonesië. In de Tax Free Lounge op de vierde etage verzorgt Global Blue zowel zelfservice kiosken als een bemande balie. Buiten de direct contante ‘Tax Refund’ is het ook een belangrijk service- en informatiepunt voor de internationale klanten.
De Tax Free Lounge is onderdeel van het toeristenbeleid van de Bijenkorf, meldt het warenhuis. Al eerder introduceerde de Bijenkorf onder andere dat de klant kan betalen in valuta naar keuze op Visa en Mastercard, meertalige hostesses, acceptatie van de UnionPay creditcard en omroepboodschappen in het Engels, Chinees en Russisch.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Bijenkorf
- Tax Free Lounge
- Europa
- premium
- btw
- belastingteruggave
- reizigers
- Schiphol
- warenhuis
- locatie
- Amsterdam
- De Bijenkorf
- winkelen
- luxe
- export
- retail
- aankopen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing