Single Food Club doorbreekt taboe op alleen eten
- Food-en-retail
- 30 jul 2015 @ 09:29
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InteractieDoelgroepenFood
- 30 jul 2015 @ 09:29
- Redactie Food en Retail
Op alleen uit eten gaan rust nog steeds een taboe. Reden voor de Single Food Club om dit taboe te doorbreken met de langste single eettafel van Nederland. De Single Food Club wil horeca-ondernemingen aldus aan het denken zetten om hun zaak wat single-vriendelijker in te richten. 'Er zijn binnenkort immers bijna 3,4 miljoen singles.'
Op alleen uit eten gaan rust nog steeds een taboe. Reden voor de Single Food Club om dit taboe te doorbreken met de langste single eettafel van Nederland, meldt de club.
Doel Single Food Club
'De Single Food Club wil horeca-ondernemingen aan het denken zetten om hun zaak wat single-vriendelijker in te richten. Tijdens het eerste evenement wordt de langste single eettafel van Nederland gecreëerd bij Hotel de Goudfazant in Amsterdam Noord. Het doel is dat er uiteindelijk single tafels komen bij elk horeca-concept waarbij singles gezellig en ongedwongen een hapje kunnen eten.'
Taboe op alleen eten
Initiatiefneemster Single Food Club Valerie Boersma: ‘Als ik ergens alleen ga eten word ik vaak raar aangekeken. Er zijn twee scenario’s die zich kunnen voordoen: óf ik word weggekeken omdat ik in mijn eentje een tafel voor meerdere personen in gebruik neem, of er wordt constant met me geflirt omdat er vanuit wordt gegaan dat ik er in mijn eentje zit omdat ik op zoek ben naar iets. Ontspannen even eten wordt het in ieder geval nooit’.
Sociaal en gemiste kans
Ook geldt het sociale aspect: 'singles willen ook weleens gezellig met mensen ergens gaan uit eten, er worden hier echter helemaal geen opties voor geboden. Het is óf thuis eten in hun eentje of ergens alleen heen, dat durven veel mensen niet of ze vinden het ongezellig’. Best vreemd deze omgang met singles, vindt de club, aangezien het aantal alleenstaanden in Nederland elke dag oploopt en in 2030 zal pieken op 3,4 miljoen, volgens het CBS. Ze ziet het ook als een gemiste kans voor horeca-ondernemers en staat open voor samenwerkingen.
Verbod op relatietalk en no match maker
De Single Food Club zet zich ervoor in dat singles gewoon, relaxed in een ontspannen sfeer samen kunnen eten. De Single Food Club is dan ook nadrukkelijk géén relatie-evenement. Boersma: ‘Het laatste wat ik wil is dat mensen zich alsnog ongemakkelijk voelen, omdat er iets van hen wordt verwacht.’ Tijdens de Single Food Club, zal er dan ook niet steeds van plek aan tafel worden geruild, zodat het niet op speeddaten lijkt. Ook zal er om het concept kracht bij te zetten een live no match-maker aanwezig zijn. Bij wie pas je nou helemaal niet? Misschien klikt het wél om gezellig te eten. Tickets zijn 55 euro inclusief drankarrangement en op het menu staan onder andere oesters, plat de charcuterie, black angus en hemelse modder, belooft Boersma. Datum is 2 augustus 2015. Voor tickets: Single Food Club. (PvWK)
Flyer Single Food Club
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- ik
- Hotel de Goudfazant
- taboe
- Amsterdam Noord
- horeca-concept
- Single Food Club
- Valerie Boersma
- single-vriendelijk
- initiatiefneemster
- ongedwongen
- hapje
- langste tafel
- singles
- onderneming
- gezellig
- single tafel
- horeca
- evenement
- Single Food Club
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Respondenten BvA -onderzoek: 'retailmedia moet volwassen worden'
- Consumenten beschuldigen Lay's van krimpflatie - foodmerk...
- 100-jarig Remia maakt trip down memory lane
- Heineken en bureau LePub steunen bijgelovige fans
- Kruidvat en L’Oréal Groupe lanceren tijdelijk een inspirerend...
- Oma's Soep en 100 restaurants starten actie tegen eenzaamheid
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Driehoek is het nieuwe vierkant:... 03-06-2025
- Consumenten beschuldigen Lay's van... 02-06-2025
- Albert Heijn introduceert hamstergezin02-06-2025
- Lipton Ice Tea lanceert Ice Tea... 02-06-2025
- Heineken en bureau LePub steunen... 30-05-2025
- Respondenten BvA -onderzoek:... 28-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management