Online supermarkt Picnic gaat gratis thuisbezorgen
- Food-en-retail
- 5 aug 2015 @ 10:51
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieWinkelenWebwinkel
- 5 aug 2015 @ 10:51
- Redactie Food en Retail
Een groep grote investeerders werkt in het geheim aan een online-supermarktconcept dat de macht van Albert Heijn en Jumbo moet breken. Picnic gaat vanaf september boodschappen gratis thuisbezorgen en garandeert de laagste prijs. De online supermarkt gaat opereren vanuit Nijkerk, waar al een groot distributiecentrum is ingericht.
Dat meldt het AD. Vanuit Nijkerk worden lokale 'hubs' bevoorraad. De eerste daarvan staat in Amersfoort. Daar is onder de codenaam Sprinter een proef gestart. Aan Picnic wordt ruim drie jaar door dertig mensen gewerkt. De oprichters bevestigen tegenover de krant dat Picnic eraan komt. Het bedrijf is opgericht door vier ondernemers die hun geld met andere bedrijven hebben verdiend. Een van hen is Michiel Muller, die een fortuin vergaarde met pechservice Route Mobile en de onbemande Tango-tankstations.
Gat in de markt
De jaaromzet van Nedelandse supermarkten is totaal circa 35 miljard euro. Vorig jaar verdienden retailers daarvan slechts 1,5 procent van hun omzet online. Onderzoek leert dat consumenten hun boodschappen graag thuis ontvangen. Maar dat is voor de supermarkten erg duur en dit wordt doorberekend in relatief hoge bezorgkosten. Picnic kondigt aan geen bezorgkosten te rekenen en garandeert ook de laagste prijs. De frisbakken online retailer denkt dat te kunnen zonder dure stenen winkels. Ook is er minder verspilling met louter online verkoop, stelt Picnic: alleen producten die besteld zijn, worden ingekocht.
Bestellen via app
Klanten kunnen via een app hun bestelling doen. Die wordt op drie vaste momenten in de week thuisbezorgd. 'Nooit meer naar de supermarkt', zou een conclusie kunnen luiden. Er zijn naast Picnic stilaan nog een aantal andere grote partijen bezig met online thuisbezorgen van levensmiddelen, zoals Hello Fresh waarin een beursgenoteerde onderneming participeert. Hierover wil Hello Fresh echter niets loslaten. Bij dergelijke kratbezorgingen wordt ook de stenen winkel er tussenuit geknipt. In Amersfoort rijden speciaal voor Picnic ontwikkelde elektrische busjes rond, die boodschappen bij proefpersonen thuisbezorgen. (bron: AD, Emerce, MarketingTribune)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Michiel Muller
- vers
- app
- brekend
- ondernemers
- Picnic
- Route Mobile
- online
- fortuin
- Amersfoort
- retail
- tankstations
- supermarkt
- concurrent
- proefpersonen
- Hello Fresh
- Tango
- AH
- Jumbo
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management