Categoriewinnaars ABN AMRO ‘Beste Winkelketen van Nederland’ 2015 en Webshop Awards 2015 bekend

Categoriewinnaars ABN AMRO ‘Beste Winkelketen van Nederland’ 2015 en Webshop Awards 2015 bekend
  • Food-en-retail
  • 16 sep 2015 @ 14:46
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsWinkelen

De categoriewinnaars van de publieksprijzen ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland 2015 en ABN AMRO Webshop Awards 2015 zijn bekend. Ruim 296.000 consumenten gaven gehoor aan de oproep hun favoriete winkelketens en webshops te beoordelen op www.bestewinkelketen.nl en www.webshop-awards.nl. Uit de resultaten blijkt dat de consument een goede (klanten)service het meest belangrijk vindt. Hier het complete overzicht.


Er zijn dit jaar zeven nieuwe categoriewinnaars onder de in totaal 30 winnaars. De nieuwe categoriewinnaars zijn Shoeby (Damesmode), Etos (Drogisterij), Kruidvat (Health & Wellness), Game Mania (Muziek, Films & Games), Bever (Sport), Phone House (Telecom) en Welkoop (Tuin).

Dit zijn de 30 categoriewinnaars Beste Winkelketen van Nederland

Baby & Kind Zeeman

Boeken Primera

Bouwmarkten Hornbach

Cadeau Primera

Computerspeciaalzaken Paradigit

Damesmode Shoeby

Dierenspeciaalzaken Welkoop

Drogisterij Etos

Elektronica Media Markt

Fiets & Outdoor Bike Totaal

Food to Go Bakker Bart

Foodspeciaalzaken Gall & Gall

Health & Wellness Kruidvat

Herenmode Only For Men

Keukens & Badkamers IKEA

Lingerie & Ondermode Hunkemöller

Muziek, Films & Games Game Mania

Optiek Pearle Opticiens

Parfumerie ICI PARIS XL

Schoenen vanHaren

Sieraden & Bijouterie Lucardi

Slapen IKEA

Speelgoed Action

Sport Bever

Supermarkten Lidl

Telecom Phone House

Tijdschriften & Tabak Primera

Tuin Welkoop

Warenhuis Action

Wonen IKEA

Categoriewinnaars ABN AMRO Webshop Awards Nederland

Dit jaar vond ook de tweede editie van de Webshop Awards Nederland plaats. Er worden in 20 categorieën awards uitgereikt. Dit betekent dat er vijf categorieën zijn bijgekomen ten opzichte van vorig jaar. De winnaars in deze nieuwe categorieën zijn Coolblue (Elektronica), Bol.com (Slapen), Intertoys (Speelgoed), Bever (Sport) en Phone House (Telecom).

20 categoriewinnaars van Webshop Awards Nederland

Baby & Kind H&M

Boeken Bol.com

Bouwmarkten KARWEI

Cadeau Albelli

Computerspeciaalzaken 123inkt.nl

Damesmode Shoeby

Elektronica Coolblue

Herenmode Only For Men

Lingerie & Ondermode Hunkemöller

Muziek, Films & Games Bol.com

Parfumerie ICI PARIS XL

Reizen Corendon Vliegvakanties

Schoenen Zalando

Slapen Bol.com

Speelgoed Intertoys

Sport Bever

Supermarkten Albert Heijn

Telecom Phone House

Warenhuis Fonq

Wonen IKEA

Service belangrijker dan prijs
De consument vindt de samenstelling van het assortiment en een betaalbare prijs minder belangrijk in vergelijking met voorgaande jaren. Dit jaar kijkt hij nadrukkelijker naar het serviceniveau dat retailers bieden. Bij webshops is sprake van een lichte stijging van het belang van een goede klantenservice. Daarnaast vinden consumenten het prijsniveau, aantrekkelijke acties en aanbiedingen iets minder belangrijk dan vorig jaar. Het assortiment (17,9 procent) en de prijs-kwaliteitverhouding (16,8 procent) zijn nog steeds het belangrijkst. Door de grotere waardering is klantenservice (7,6 procent) nu iets belangrijker dan een tijdige levering (7,5 procent).

ABN AMRO Retailer of the Year Gala 2015

De overall winnaar van de Beste Winkelketen van Nederland wordt bepaald op basis van de beoordelingen die consumenten hebben geven in het eerste deel van de beoordelingsronde. Consumenten kunnen de 30 categoriewinnaar blijven beoordelen via www.bestewinkelketen.nl en www.webshop-awards.nl. Dit is nog mogelijk tot en met 27 oktober, 12 uur. Op basis hiervan worden de overall winnaars vastgesteld. Deze wordt bekendgemaakt op het ABN AMRO Retailer of the Year Gala, dat op 29 oktober plaatsvindt op Landgoed Duin & Kruidberg in Santpoort-Noord. Ook worden dan de vakprijzen ‘Beste Retail Executive’ en ‘Beste Retail Managementteam’ uitgereikt. Kaarten kunnen worden besteld via deze link. (PvWK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken