Hoofdstad krijgt restaurant 'Foodsy' zonder bediening
- Food-en-retail
- 27 okt 2015 @ 15:51
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodInnovatie
- 27 okt 2015 @ 15:51
- Redactie Food en Retail
Chef Edwin Sander opent in Amsterdam op vijf november het eerste restaurant waar geen personeel werkt: Foodsy. Klanten moeten alles zelf doen. Sander werkte onder meer voor sterrententen Noma, Arzak en Ciel Blue. De ontrading 'ik wens je veel personeel' neemt hij met zijn nieuwe formule wel erg letterlijk. De medewerkers zijn foetsie.
Volgens de chef is personeel altijd het grootste struikelblok door de tijd en kosten die trainingen en opleidingen meebrengen. 'Zelf doen is tegenwoordig heel normaal. We kweken onze eigen groenten, brouwen zelf bier en we worden steeds handiger in de keuken. Daarom is de tijd rijp voor dit initiatief', aldus de chef tegen Nu.nl. Volgens Sander is de gast in Foodsy niet alleen zelf de ober maar ook kok, barman of -vrouw en zorgt hij of zij zelf voor een schone afwas.
Stickersysteem
Het restaurant is niet telefonisch bereikbaar waardoor reserveren ook niet mogelijk is. Het restaurant moet zelfstandig kunnen draaien, zegt Sander tegen de nieuwssite over zijn opmerkelijke initiatief. 'Er zijn duidelijke instructies aanwezig. Hoe bier te tappen, koffie te zetten en de gerechten te bereiden. Via een stickersysteem zijn alle ingrediënten te vinden. Het is heel laagdrempelig.' Of er nog enige vorm van toezicht is, blijft nog even een verrassing. (bron: Nu)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- [marketeer 238] Josje Geluk - founder Luck Bag: 'Marketing...
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit Black Friday stagneert'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: wat... 03-12-2025
- Fritz-kola start... 01-12-2025
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




