Cmo Robert Bohemen verruilt Bijenkorf voor Blokker
- Food-en-retail
- 18 nov 2015 @ 11:52
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - PersonaliaWinkelen
- 18 nov 2015 @ 11:52
- Redactie Food en Retail
Robert Bohemen (foto) maakt per 1 februari 2016 de overstap van de Bijenkorf naar Blokker. In zijn huidige functie is hij marketing directeur bij de Bijenkorf. In zijn nieuwe wordt hij als directeur Formule & Marketing mede-verantwoordelijk voor het verder vormgeven van de omnichannelstrategie van retailketen Blokker.
Bohemen was acht jaar lang marketingdirecteur van De Bijenkorf. Onder zijn leiding introduceerde het bedrijf onder andere ‘tablet assisted sales’ op de winkelvloer. ‘Ook buiten de winkels zullen we klanten steeds specifieker gaan bedienen door de koppeling van systemen, informatie uit social media en van ons klantcontactcenter’, kondigde hij vorig jaar in vakblad Twinkle aan. In een groot interview met MarketingTribune werd onthuld dat de 'er voor / er na'-kortingsprijzen van de Drie Dwaze Dagen vaak fictief waren, omdat veel producten speciaal voor DDD werden ingekocht en dus niet konden zijn afgeprijsd. In Bohemens jaren transformeerde de Bijenkorf naar een steeds meer premium warenhuis met exclusieve shop-in-shops. Ook stond Bohemen aan de basis van de succesvolle onlinestrategie van de Bijenkorf.
Vodafone en HP
Voor zijn cmo-werk bij de Bijenkorf vervulde Bohemen de functie van general manager Brand & Marketing communications bij Vodafone en was hij onder andere European Marketing & Communications manager bij Hewlett-Packard. Na een wat turbulente tijd in de Blokker-top waarover u op dit platform las, brengt het familiebedrijf nu weer stabiliteit aan marketingzijde met de komst van Bohemen. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Drie Dwaze Dagen
- unctie
- marketing & communications
- turbulent
- Vodafone
- Bohemen
- stabiliteit
- Hewlett-Packard
- general manager
- Blokker
- transfer
- Robert Bohemen
- familiebedrijf
- Bijenkorf
- marketingzijde
- prijs
- brand
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers