Warenhuisketen V&D failliet verklaard
- Food-en-retail
- 31 dec 2015 @ 15:50
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Winkelen
- 31 dec 2015 @ 15:50
- Redactie Food en Retail
Het moment dat we wisten dat zou komen. Helaas: V&D is failliet verklaard. De surseance van betaling is omgezet in een faillissement. Dat maakt het bedrijf zojuist bekend in een persverklaring. Volgens het retailmerk betekent dit niet het einde van V&D en La Place.
'Samen met de curatoren, en onze medewerkers werken wij hard aan een zo goed mogelijke doorstart', aldus het bedrijf. V&D stelt dat zich in de afgelopen weken al tientallen geïnteresseerde partijen hebben gemeld. Om een mogelijke doorstart succesvol te laten zijn, is het belangrijk dat de winkels en restaurants zo lang mogelijk open blijven. 'Hoe beter V&D en La Place kunnen blijven draaien des te groter is de kans op een nieuwe toekomst.' De personeelslonen voor december zijn uitbetaald, de komende zes weken doet het UWV dat. Sun Capital lijdt nu naar verwachting een verlies van circa 175 miljoen op V&D. Wellicht biedt de venture capitalist straks op de gezonde restanten van V&D. Om een volgende eigenaar de gelegenheid te bieden een doorstart te maken, is het noodzakelijk dat 's lands grootste warenhuisketen nu een faillissement doorloopt. Op deze manier kan de noodlijdende retailer, die vorig jaar 49 miljoen euro verlies maakte op een omzet van 604 miljoen euro, flink reorganiseren.
Het faillisement hing al in de lucht na het recente uitstel van betaling dat door V&D was aangevraagd. Sindsdien wordt de retailer aangestuurd door curatoren.(PvWK, bronnen: V&D, Nu, NRC, ANP)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- december
- curator
- Sun Capital
- retailer
- recent
- V&D
- aangestuurd
- nieuwe toekomst
- faillisement
- blijven draaien
- personeelslonen
- uitstel van betaling
- La Place
- UWV
- kans
- uitbetaald
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




