Warenhuisketen V&D failliet verklaard
- Food-en-retail
- 31 dec 2015 @ 15:50
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Winkelen
- 31 dec 2015 @ 15:50
- Redactie Food en Retail
Het moment dat we wisten dat zou komen. Helaas: V&D is failliet verklaard. De surseance van betaling is omgezet in een faillissement. Dat maakt het bedrijf zojuist bekend in een persverklaring. Volgens het retailmerk betekent dit niet het einde van V&D en La Place.
'Samen met de curatoren, en onze medewerkers werken wij hard aan een zo goed mogelijke doorstart', aldus het bedrijf. V&D stelt dat zich in de afgelopen weken al tientallen geïnteresseerde partijen hebben gemeld. Om een mogelijke doorstart succesvol te laten zijn, is het belangrijk dat de winkels en restaurants zo lang mogelijk open blijven. 'Hoe beter V&D en La Place kunnen blijven draaien des te groter is de kans op een nieuwe toekomst.' De personeelslonen voor december zijn uitbetaald, de komende zes weken doet het UWV dat. Sun Capital lijdt nu naar verwachting een verlies van circa 175 miljoen op V&D. Wellicht biedt de venture capitalist straks op de gezonde restanten van V&D. Om een volgende eigenaar de gelegenheid te bieden een doorstart te maken, is het noodzakelijk dat 's lands grootste warenhuisketen nu een faillissement doorloopt. Op deze manier kan de noodlijdende retailer, die vorig jaar 49 miljoen euro verlies maakte op een omzet van 604 miljoen euro, flink reorganiseren.
Het faillisement hing al in de lucht na het recente uitstel van betaling dat door V&D was aangevraagd. Sindsdien wordt de retailer aangestuurd door curatoren.(PvWK, bronnen: V&D, Nu, NRC, ANP)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Sun Capital
- aangestuurd
- kans
- retailer
- uitstel van betaling
- UWV
- personeelslonen
- curator
- faillisement
- V&D
- nieuwe toekomst
- blijven draaien
- La Place
- recent
- december
- uitbetaald
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers