Warenhuisketen V&D failliet verklaard
- Food-en-retail
- 31 dec 2015 @ 15:50
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Winkelen
- 31 dec 2015 @ 15:50
- Redactie Food en Retail
Het moment dat we wisten dat zou komen. Helaas: V&D is failliet verklaard. De surseance van betaling is omgezet in een faillissement. Dat maakt het bedrijf zojuist bekend in een persverklaring. Volgens het retailmerk betekent dit niet het einde van V&D en La Place.
'Samen met de curatoren, en onze medewerkers werken wij hard aan een zo goed mogelijke doorstart', aldus het bedrijf. V&D stelt dat zich in de afgelopen weken al tientallen geïnteresseerde partijen hebben gemeld. Om een mogelijke doorstart succesvol te laten zijn, is het belangrijk dat de winkels en restaurants zo lang mogelijk open blijven. 'Hoe beter V&D en La Place kunnen blijven draaien des te groter is de kans op een nieuwe toekomst.' De personeelslonen voor december zijn uitbetaald, de komende zes weken doet het UWV dat. Sun Capital lijdt nu naar verwachting een verlies van circa 175 miljoen op V&D. Wellicht biedt de venture capitalist straks op de gezonde restanten van V&D. Om een volgende eigenaar de gelegenheid te bieden een doorstart te maken, is het noodzakelijk dat 's lands grootste warenhuisketen nu een faillissement doorloopt. Op deze manier kan de noodlijdende retailer, die vorig jaar 49 miljoen euro verlies maakte op een omzet van 604 miljoen euro, flink reorganiseren.
Het faillisement hing al in de lucht na het recente uitstel van betaling dat door V&D was aangevraagd. Sindsdien wordt de retailer aangestuurd door curatoren.(PvWK, bronnen: V&D, Nu, NRC, ANP)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Sun Capital
- uitbetaald
- La Place
- blijven draaien
- retailer
- recent
- faillisement
- V&D
- nieuwe toekomst
- UWV
- december
- curator
- kans
- personeelslonen
- uitstel van betaling
- aangestuurd
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes