Molenaar bepleit meer conversie bricks & clicks
- Food-en-retail
- 7 jan 2016 @ 10:39
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WebwinkelWinkelen
- 7 jan 2016 @ 10:39
- Redactie Food en Retail
Je loopt de ene winkel in om een product of merk uit te zoeken en te bekijken. En gaat vervolgens online bij een andere retailer om het te kopen. Daarin zit een voornaam probleem binnen het huidige winkellandschap, stelt professor Cor Molenaar. Een betere conversie binnen een en hetzelfde retailmerk zou een hoop malaise kunnen torpederen.
Molenaar doet zijn uitspraken onder de dreigende kop 'Alarmfase 1 in winkelstraat' in DFT, naar aanleiding van de vele wankelende winkelformules. 'Dit is pas het begin', zegt Cor Molenaar, buitengewoon hoogleraar e-commerce aan de Erasmus Universiteit Rotterdam daarin.
Goede app bevordert aankoop bij eigen retailmerk
De grote webshops, die flinke omzetplussen lieten zien in december, profiteren het meest van het hierboven geschetste 'nieuwe' winkelgedrag. 'Op een of andere manier werkt het zo, dat als je iets leuks hebt gezien, bijvoorbeeld in de winkel van Bart Smit, het dan later bij Bol.com gaat kopen. Het is dus zaak om naast je winkel ook een goede app of webshop te hebben, waarop mensen hun bestelling plaatsen. De jongere generatie wil gewoon op die manier winkelen', zegt Molenaar in DFT, 'Dus het moet logisch worden dat je datgene wat je bij Intertoys of Kijkshop hebt gezien, daar dan ook online koopt. Maar dat gebeurt te weinig. Wat tenslotte ook niet helpt, zijn de steeds kleinere voorraden in de winkelstraten.' Ook de internationalisering en het daardoor saaiere, identieke winkelaanbod ziet hij als belangrijk probleem. Daarvoor loopt het winkelpubliek niet meer massaal uit.
(bron: DFT)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Macintosh
- DA
- malaise
- Alarmfase 1
- V&D
- winkel
- winkelstraat
- uitspraken
- winkelformule
- wankelend
- merk
- retailer
- DFT
- winkellandschap
- bekijken
- winkelstraat
- scenario
- product
- dreigend
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn lanceert Lekker Weekend... 16-05-2025
- Nieuwe Retail Media Commissie... 16-05-2025
- [marketeer 224] Kaini Sensa Koole -... 16-05-2025
- Retail Media Day brengt nieuwe... 15-05-2025
- Gezonde snackmuur verovert Hollandse... 15-05-2025
- Eiwitrijk touchpoint voor de... 15-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management