Luxewarenhuis The Haussmann zonder ceo

Luxewarenhuis The Haussmann zonder ceo
  • Food-en-retail
  • 12 feb 2016 @ 11:37
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingWinkelenFood

Het nog in opbouw zijnde luxewarenhuis The Haussmann aan het Amsterdamse Rokin (afbeelding) kan op zoek naar een nieuwe ceo. Mede-oprichter Frans van der Kraan is vertrokken, zo meldt Retailnews na bevestiging van een naaste medewerker. Er zou sprake zijn van ontslag, al is dit nog niet bevestigd.

The Haussmann hoopt in februari 2017 de deuren in Amsterdam te openen. Het winkelpand komt naast de nieuwe XL Marks & Spencer en NRC Media en meet 7000 vierkante meter vloeroppervlak. Eind december 2016 schreef het FD dat Haussmann moeite heeft om de grote luxemerken aan te trekken. Topmerken als Louis Vuitton en Hermès, die op een steenworp afstand bij de Bijenkorf te koop zijn, gaan niet in zee met de ambitieuze nieuwkomer. Dat Haussmann grote merken geen eigen winkel biedt, kan betekenen dat ze afhaken, erkende Van der Kraan toen. Hij was sinds februari 2014 werkzaam als ceo van Haussmann. Daarvoor bekleedde hij managementfuncties bij Oger, Euretco en V&D. Een punt van onderscheid wordt wel de foodmarkt in Haussmann. Maar wie daar over straks de scepter zwaait, blijft nog even ongewis. Een woordvoerder van Haussmann prijst de rol die Van der Kraan heeft gespeeld in de eerste ontwikkeling van de Amsterdamse vestiging. 'Maar als je iets conceptueel kan neerzetten, wil dat nog niet zeggen dat je de beste man bent om leiding te geven aan de implementatie van dat concept.' 

Opvolger gezocht
Wanneer de Noord Zuid-metrolijn af is, wordt het Rokin naar verwachting een schitterend opbloeiend winkelgebied in het hart van Amsterdam. In de wandelgangen zoemt de naam van marketeer Robert Bohemen als opvolger rond, zeer ervaren in de omgang met luxe retailmerken. Hij vertrok onlangs van de Bijenkorf naar Blokker. Intussen wordt reikhalzend uitgekeken naar de opening van het nieuwe vlaggenschip. Hieronder een licht-animatie van The Haussmann. (PvWK)



Frans van der Kraan



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken