Luxewarenhuis The Haussmann zonder ceo
- Food-en-retail
- 12 feb 2016 @ 11:37
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingWinkelenFood
- 12 feb 2016 @ 11:37
- Redactie Food en Retail
Het nog in opbouw zijnde luxewarenhuis The Haussmann aan het Amsterdamse Rokin (afbeelding) kan op zoek naar een nieuwe ceo. Mede-oprichter Frans van der Kraan is vertrokken, zo meldt Retailnews na bevestiging van een naaste medewerker. Er zou sprake zijn van ontslag, al is dit nog niet bevestigd.
The Haussmann hoopt in februari 2017 de deuren in Amsterdam te openen. Het winkelpand komt naast de nieuwe XL Marks & Spencer en NRC Media en meet 7000 vierkante meter vloeroppervlak. Eind december 2016 schreef het FD dat Haussmann moeite heeft om de grote luxemerken aan te trekken. Topmerken als Louis Vuitton en Hermès, die op een steenworp afstand bij de Bijenkorf te koop zijn, gaan niet in zee met de ambitieuze nieuwkomer. Dat Haussmann grote merken geen eigen winkel biedt, kan betekenen dat ze afhaken, erkende Van der Kraan toen. Hij was sinds februari 2014 werkzaam als ceo van Haussmann. Daarvoor bekleedde hij managementfuncties bij Oger, Euretco en V&D. Een punt van onderscheid wordt wel de foodmarkt in Haussmann. Maar wie daar over straks de scepter zwaait, blijft nog even ongewis. Een woordvoerder van Haussmann prijst de rol die Van der Kraan heeft gespeeld in de eerste ontwikkeling van de Amsterdamse vestiging. 'Maar als je iets conceptueel kan neerzetten, wil dat nog niet zeggen dat je de beste man bent om leiding te geven aan de implementatie van dat concept.'
Opvolger gezocht
Wanneer de Noord Zuid-metrolijn af is, wordt het Rokin naar verwachting een schitterend opbloeiend winkelgebied in het hart van Amsterdam. In de wandelgangen zoemt de naam van marketeer Robert Bohemen als opvolger rond, zeer ervaren in de omgang met luxe retailmerken. Hij vertrok onlangs van de Bijenkorf naar Blokker. Intussen wordt reikhalzend uitgekeken naar de opening van het nieuwe vlaggenschip. Hieronder een licht-animatie van The Haussmann. (PvWK)
Frans van der Kraan
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Frans van der Kraan
- Oger
- foodmarkt
- Rokin
- ceo
- Noord Zuid lijn
- managementfuncties
- Haussmann
- Marks + Spencer
- Euretco
- Parijs
- NRC Media
- werkzaam
- V&D
- luxe warenhuis
- scepter
- The Haussmann
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers