Suikerlobby start infokicks-campagne
- Food-en-retail
- 16 feb 2016 @ 08:57
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodCreatie
- 16 feb 2016 @ 08:57
- Redactie Food en Retail
'In de media worden de laatste tijd een hoop beweringen gedaan over suiker die lang niet altijd overeenkomen met de feiten. Als reactie hierop heeft Kenniscentrum Suiker & Voeding samen met een aantal hoogleraren een vijftal informatieve filmpjes gemaakt', meldt KSV namens de suikerlobby. Zogenoemde 'info kicks' moeten het tegengeluid vertegenwoordigen.
In de eerste 'infokick' legt professor Edith Feskens, hoogleraar Voeding en Gezondheid in de levenscyclus aan de Universiteit van Wageningen, uit hoe overgewicht ontstaat en wat de rol van suiker daar volgens haar in is. Eerdere projecten van Feskens betreffen ondermeer de rol van vitamine D in het voorkomen van diabetes, dementie en depressie en 'Verzadigend en smakelijk voedsel'.
Minder eten, meer bewegen
Maar liefst de helft van de Nederlanders heeft anno 2016 overgewicht, stelt de ingehuurde hoogleraar. Ze adviseert minder calorieën en meer beweging om allerlei kwalen te voorkomen. Zetmeel, eiwit en suiker zijn in gelijke mate dikmakers. Alcohol zorgt voor nog veel meer calorieën. Overgewicht komt vooral doordat we meer zijn gaan eten en minder bewegen. 'Pas vooral op met suikerhoudende dranken', aldus de professor. De conclusie dat het dan bijvoorbeeld raar is om middelbare scholen en sportcomplexen te voorzien van automaten vol vloeibaar snoep in plaats van gezonde voeding, wordt niet getrokken. Ook op het verslavende karakter wordt niet ingegaan. We zijn benieuwd naar de volgende 'infokicks'. Zie haar film namens het Kenniscentrum Suiker & Voeding hieronder. Er worden emailings verstuurd met het filmpje, waarin ontvangers worden aangemoedigd het te delen via eigen kanalen zoals social media. (PvWK)
Beeld 'hartje' boven: Suiker Unie
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- mvo
- suikerlobby
- verbod
- Edith Feskens
- professor
- KSV
- levenscyclus
- Kenniscentrum Suiker & Voeding
- verslaving
- tegengeluid
- kinderen
- suiker
- PR
- infokick
- hoogleraar
- filmpjes
- scholen
- bescherming
- Voeding en Gezondheid
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bloomon en Fastned verrassen met... 12-05-2025
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management