[Raketgate] 'Ola smelt door landelijk protest'
- Food-en-retail
- 25 mrt 2016 @ 15:49
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodPR
- 25 mrt 2016 @ 15:49
- Redactie Food en Retail
Recent kondigde Ola aan het Raket-ijsje na 31 maart uit productie te halen. 'De overweldigende reacties van duizenden Raket-fans heeft Ola doen smelten, waardoor de 1 april grap over het beroemdste waterijsje iets te snel uitlekte', reageert de Unilever-dochter nu, 'Nederlanders wendden zich massaal tot social media en talloze media kopten over het verdwijnen van het iconische product. Na de stortvloed aan berichtgevingen, dat de productie van het meest populaire ijsje van Nederland zou stoppen, is Ola met zijn kikkerbillen bloot gegaan.'
Natuurlijk verdwijnt de Raket niet. Sterker nog, hij is deze zomer meer aanwezig dan ooit, belooft de ijsmaker. Het bericht sloeg in als een raket, constateerde Madelon van der Tol, marketing director Ice Cream van Ola: 'We zijn gesmolten door de ongelooflijke hoeveelheid reacties en petities, zoals het initiatief “Red de Raket”. De Raket is echt Nederlands erfgoed, dat is maar weer bewezen. Eén ding staat vast: we nemen geen afscheid van de Raket.'
Goedmaker in de lucht
De ludieke Raket-actie is onderdeel van Ola’s ‘Talking Ice Cream’ campagne die op 1 april onthuld zou worden. Daarin zijn de suikerrijke ijsjes de hele zomer op een grappige manier zelf aan het woord. De ijsjes zijn volgens dat concept nu ook om een reactie gevraagde. Raket: 'Jammer dat mijn grap is mislukt. Ik heb er wel een rode kop van gekregen hoor!.' Festini Peer: 'Gelukkig ben je ‘m niet gepeerd.' Om de fans, die toch gehapt hebben op deze 'gelikte grap', extra te ontdooien zal Ola op 1 april via social media nog een mooie goedmaker bekendmaken, zo belooft Van der Tol. Of zou dat weer een grapje zijn? (PvWK)
Over Ola
Ola is onderdeel van ‘the Heartbrand’, het bekendste ijslogo ter wereld. Het hartsymbool werd in 1997 in het leven geroepen om al het Unilever-ijs onder te verzamelen. Inmiddels is het logo bekend in meer dan 50 landen wereldwijd en heeft elk land zijn eigen ijsnaam. Zo heb je 'Wall’s' in het Verenigd Koninkrijk, 'Streets' in Australië, 'Kibon' in Brazilië, 'Langnese' in Duitsland en 'Ola' in Nederland. Onder de Ola-vlag vind je bekende merken zoals Magnum, Cornetto en Solero.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- logo
- Wall’s
- hartsymbool
- Heartbrand
- Streets
- Raket
- Ice Cream
- ijs
- Cornetto
- Festini
- 1 april
- ijsnaam
- marketing director
- Madelon van der Tol
- stunt
- Unilever-ijs
- Ola
- suiker
- bil
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- Fritz-kola en Laser 3.14 vieren eenheid met guerrillacampagne...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management