[Raketgate] 'Ola smelt door landelijk protest'
- Food-en-retail
- 25 mrt 2016 @ 15:49
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodPR
- 25 mrt 2016 @ 15:49
- Redactie Food en Retail
Recent kondigde Ola aan het Raket-ijsje na 31 maart uit productie te halen. 'De overweldigende reacties van duizenden Raket-fans heeft Ola doen smelten, waardoor de 1 april grap over het beroemdste waterijsje iets te snel uitlekte', reageert de Unilever-dochter nu, 'Nederlanders wendden zich massaal tot social media en talloze media kopten over het verdwijnen van het iconische product. Na de stortvloed aan berichtgevingen, dat de productie van het meest populaire ijsje van Nederland zou stoppen, is Ola met zijn kikkerbillen bloot gegaan.'
Natuurlijk verdwijnt de Raket niet. Sterker nog, hij is deze zomer meer aanwezig dan ooit, belooft de ijsmaker. Het bericht sloeg in als een raket, constateerde Madelon van der Tol, marketing director Ice Cream van Ola: 'We zijn gesmolten door de ongelooflijke hoeveelheid reacties en petities, zoals het initiatief “Red de Raket”. De Raket is echt Nederlands erfgoed, dat is maar weer bewezen. Eén ding staat vast: we nemen geen afscheid van de Raket.'
Goedmaker in de lucht
De ludieke Raket-actie is onderdeel van Ola’s ‘Talking Ice Cream’ campagne die op 1 april onthuld zou worden. Daarin zijn de suikerrijke ijsjes de hele zomer op een grappige manier zelf aan het woord. De ijsjes zijn volgens dat concept nu ook om een reactie gevraagde. Raket: 'Jammer dat mijn grap is mislukt. Ik heb er wel een rode kop van gekregen hoor!.' Festini Peer: 'Gelukkig ben je ‘m niet gepeerd.' Om de fans, die toch gehapt hebben op deze 'gelikte grap', extra te ontdooien zal Ola op 1 april via social media nog een mooie goedmaker bekendmaken, zo belooft Van der Tol. Of zou dat weer een grapje zijn? (PvWK)
Over Ola
Ola is onderdeel van ‘the Heartbrand’, het bekendste ijslogo ter wereld. Het hartsymbool werd in 1997 in het leven geroepen om al het Unilever-ijs onder te verzamelen. Inmiddels is het logo bekend in meer dan 50 landen wereldwijd en heeft elk land zijn eigen ijsnaam. Zo heb je 'Wall’s' in het Verenigd Koninkrijk, 'Streets' in Australië, 'Kibon' in Brazilië, 'Langnese' in Duitsland en 'Ola' in Nederland. Onder de Ola-vlag vind je bekende merken zoals Magnum, Cornetto en Solero.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- marketing director
- Ola
- Cornetto
- Festini
- Ice Cream
- Wall’s
- Unilever-ijs
- Streets
- logo
- ijs
- Heartbrand
- ijsnaam
- Raket
- hartsymbool
- bil
- 1 april
- Madelon van der Tol
- stunt
- suiker
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing