Dille & Kamille lanceert eigen biermerk
- Food-en-retail
- 19 jul 2016 @ 09:19
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodPackaging design
- 19 jul 2016 @ 09:19
- Redactie Food en Retail
Familiebedrijf Dille & Kamille presenteert deze zomer een eigen biertje. Dat wordt een fris en ambachtelijk witbier, op smaak gebracht met kamille. Het drankje wordt exclusief voor Dille & Kamille gebrouwen door De Naeckte Brouwers uit Amstelveen. De basis van het Dille & Kamille-biertje is kuitbier, een licht troebel en traditioneel Hollandse bier dat in de 15e eeuw ontstond en waarvoor veel haver gebruikt wordt.
'Speciaal voor Dille & Kamille werd er kamille aan toegevoegd, dat het biertje een subtiele maar bijzondere toets geeft', melden de makers. 'Het biertje heeft een alcoholpercentage van 5,5% en is zacht van smaak.'
De Naeckte Brouwers
Het bier wordt gebrouwen door Michel Lagrand en Jan Albert van der Veen van de brouwerij De Naeckte Brouwers te Amstelveen. De brouwers, gaan net als Dille & Kamille, altijd voor eerlijk en puur. Het geheim van goed bier zit voor hen in de liefde voor het ambacht. De natuurlijke ingrediënten moeten zich perfect tot elkaar verhouden, zodat iedere graankorrel en hopbloem zijn eigen plek heeft. Het ambachtelijk gebrouwen biertje en glas is verkrijgbaar in alle Dille & Kamille winkels. Een flesje van 33 cl kost € 2,85.
Over Dille & Kamille
In 1974 ging de eerste Dille & Kamille open in een werfkelder aan de Oudegracht in Utrecht. Met eenvoudige middelen werd een wonderlijke mix aan artikelen voor huis, tuin en keuken gepresenteerd. De kernspreuk was – en is na al die tijd nog altijd – ‘Natuurlijke eenvoud’. Sinds de opening van de eerste winkel heeft het bedrijf een gestage groei doorgemaakt. Dille & Kamille telt inmiddels 28 vestigingen: 18 in Nederland en 10 in België. Alle winkels stralen dezelfde, unieke Dille & Kamille-sfeer uit, maar hebben toch elk een eigen identiteit. De Dille & Kamille-webwinkel levert sinds 2010 aan klanten in België, Nederland en Frankrijk. Vanaf deze zomer verzendt de webwinkel ook pakketjes naar Duitsland.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit door - 'grensshoppen' zet...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: wat... 03-12-2025
- Fritz-kola start... 01-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




