Naturalicious en Vrumona samen in gezonde 'cold pressed' groente- en fruitjuices
- Food-en-retail
- 27 jul 2016 @ 15:49
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkFood
- 27 jul 2016 @ 15:49
- Redactie Food en Retail
Hi-Tech health company Naturalicious en frisdrankfabrikant- en leverancier Vrumona gaan samenwerken om een breed publiek te voorzien van een innovatieve reeks gezonde cold pressed groente- en fruit juices met de merknaam 'Naturalicious'. De bedrijven tekenden een exclusieve overeenkomst voor minimaal vijf jaar. De zogenaamde cold pressed juices zijn volgens de nieuwe partners een ware rage aan het worden onder iedereen die er een gezonde levensstijl op na houdt. Vrumona heeft de ambitie de frisdrankcategorie gezonder te maken door voor elke gelegenheid een gezondere keuze te bieden.
Hi-Tech health company Naturalicious noemt zich innovator op het gebied van gezonde en functionele cold-pressed groente- en fruit juices en natuurlijke snacks. Naturalicious heeft de juices die in juice barretjes zo populair zijn doorontwikkeld en door middel van ‘speciale high pressure’ technologie (HPP, red.) geschikt gemaakt om te bottelen. Deze technologie maakt het mogelijk om alle gezonde ingrediënten te behouden en de bacteriën die bederf veroorzaken onschadelijk te maken. Doorgaans wordt pasteurisatie (verhitting) gebruikt om groente- en fruit juices langere tijd goed te houden, maar daarbij gaan veel van de gezonde voedingswaarden van de juices verloren. Dat is bij de juices van Naturalicious niet het geval. De samenwerking tussen Naturalicious en Vrumona sluit aan op de gedeelde ambitie om consumenten verantwoorde en gezonde drankkeuzes aan te kunnen bieden. Vrumona is in Nederland leverancier en bottelaar van frisdranken en zet continu innovaties in de markt die inspelen op deze behoefte aan een verantwoorde keuze.
Landelijke uitrol
Michel van den Bergh, co-founder en ceo van Naturalicious: 'Onze producten zijn niet alleen High-Tech maar vooral natuurlijk en gezond, zonder chemische toevoegingen en gericht op specifieke kwaliteiten, zoals bijvoorbeeld detoxing, vitaliteit en ‘cleansing’. We zijn een multi-channel bedrijf dat snel wil groeien en verkopen onze producten via shop-in-shops, traditionele winkels, drankendistributie, catering en natuurlijk online kanalen. Op het gebied van distributie is Vrumona door haar grote netwerk en trackrecord de ultieme partner om ons te helpen de beoogde groei te realiseren.'
Tabe Ydo, partner en cmo van Naturalicious: 'Iedereen moet de superkrachten die groente en fruit bevatten kunnen kopen. Vrumona heeft de kennis en expertise in huis om optimaal invulling te geven aan ons concept. Door het enorme distributienetwerk van Vrumona is Naturalicious® straks verkrijgbaar op een groot aantal plaatsen in Nederland. Niet alleen in supermarkten en bij andere retailers, maar onder andere ook in sportkantines en ziekenhuizen.'
Gevarieerde en onderscheidende productlijn
Lieke Westendorp, directeur Out of Home van Vrumona: 'Voortbordurend op onze overtuiging om de Nederlandse consument gezonder te laten drinken, zijn we buiten Vrumona op zoek gegaan naar partners die dit samen met ons nog verder kunnen versnellen. Nog geen twee maanden geleden kwamen wij in contact met Naturalicious dat als een van de weinigen een gevarieerde en onderscheidende productlijn aanbiedt. Ook kwamen we erachter dat onze toekomstvisie op de markt voor gezondere, verse sappen nagenoeg identiek is. In Naturalicious® vinden wij een innovatieve en dynamische partner die het ondernemende karakter van Vrumona versterkt. Wij zien met ongelooflijk veel plezier en vertrouwen deze samenwerking voor de komende jaren tegemoet.' (PvWK)
Op de foto boven v.l.n.r. de nieuwe partners Gijs van der Loo (Vrumona), Michel van den Bergh (Naturalicious®), Lieke Westendorp (Vrumona), Tabe Ydo (Naturalicious) en Marc Josephus Jitta (Vrumona)
Over Vrumona
Vrumona is een toonaangevende leverancier en bottelaar van frisse dranken. Het bedrijf heeft een gevarieerd portfolio met merken zoals Royal Club, Crystal Clear, SiSi, Holy Soda, Sourcy en Sourcy Vitaminwater. Daarnaast is Vrumona in Nederland de licentiehouder en leverancier van de merken Pepsi, Rivella, 7UP en Mountain Dew. Vrumona heeft de ambitie de frisdrankcategorie gezonder te maken door voor elke gelegenheid een gezondere keuze te bieden. Van alle producten heeft 70 procent al het ‘Bewuste Keuze’ logo. Daarnaast is het Vrumona's streven om een betrouwbare, service georiënteerde en innovatieve organisatie te zijn, waarbij niet alleen de consument en klant, maar ook het milieu centraal staat. Bij het maken en verpakken van frisse dranken wordt voortdurend aandacht besteed aan het efficiënt gebruiken en verwerken van grondstoffen, verpakkingsmaterialen, water en energie. Vrumona is een dochteronderneming van Heineken Nederland en gevestigd in Bunnik. Er werken zo’n 400 mensen.
Over Naturalicious
Naturalicious is ‘s werelds eerste Hi-Tech health company. Naturalicious, door het bedrijf zelf als Naturalicious® geschreven, zet naar eigen zeggen een nieuwe standaard in de F&B-industrie, door gebruik van innovatieve technologieën, waarmee de kwaliteit en houdbaarheid van 100% natuurlijke juices en snacks wordt verbeterd en producten kunnen worden aangeboden op plaatsen waar dat eerst niet kon. 'De producten van Naturalicious kunnen zorgen voor onder meer detoxing, extra vitaliteit, als antioxidant en voor andere functionele toepassingen. Naturalicious heeft als uitgangspunt dat de natuur superpowers bevat en dat de speciale krachten van groente en fruit niet artificieel zijn na te bootsen. Oftewel, de natuur bevat superpowers. Naturalicious heeft als missie om deze superkrachten voor iedereen beschikbaar te maken.'
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Royal Club
- Vrumona
- Sourcy Vitaminwater
- Pepsi
- Tabe Ydo
- leverancier
- licentiehouder
- Naturalicious®
- Lieke Westendorp
- Rivella
- Crystal Clear
- SiSi
- Michel van den Bergh
- Marc Josephus Jitta
- Mountain Dew
- Sourcy
- merken
- 7UP
- Holy Soda
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




