Nieuw 'backstage'-programma: McDonald's opent eigen keukens voor gasten
- Food-en-retail
- 28 sep 2016 @ 15:40
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodPR
- 28 sep 2016 @ 15:40
- Redactie Food en Retail
Op 8 en 9 oktober start McDonald’s met ‘Backstage’. Met dit landelijk programma kunnen gasten een kijkje in de keuken nemen van ruim 100 deelnemende McDonald’s restaurants in ons land. De eerste McDonald’s Backstage is de aftrap van een structureel open keuken-programma in de restaurants. Met het programma geeft McDonald’s gasten meer inzicht in de wereld achter alle producten van McDonald’s, zoals het bereidingsproces en de kwaliteit en herkomst van McDonald’s.
Consumenten gaan steeds bewuster om met wat ze eten. Ze willen weten waar een product of ingrediënt vandaan komt. En zelf zien is geloven is nog altijd op velen van toepassing, stelt de hamburgerketen. 'Zo hebben vele stakeholders en geïnteresseerden van online titels en tijdschriften al een kijkje in de keten en keuken van McDonald’s gekregen. Elke keer lijken bezoekers verrast te zijn, als we hen uitnodigen voor een kijkje in de keuken. Met Backstage geven we gasten letterlijk die blik in het reilen en zeilen van McDonald’s en kan iedereen zelf zien er ervaren hoe het zit. Dat is belangrijk, want een eigen ervaring is veel meer waard dan dat wij onze gasten vertellen hoe we werken', zegt Manu Steijaert, algemeen directeur van McDonald’s Nederland. 'Dagelijks worden er vragen gesteld aan onze medewerkers over onze producten. Waar komt het vandaan, welke ingrediënten gebruiken jullie? En wat doen jullie ermee in de keuken? Tijdens Backstage kunnen gasten alle vragen stellen die hun op het hart liggen.'
De klant mag zelf een Quarter Pounder maken
In de deelnemende restaurants komt er een speciaal programma waarin aandacht wordt besteed aan de verse bereiding, kwaliteit en herkomst van producten, voedselveiligheid, hygiëne en het voorkomen van voedselverspilling. Gasten krijgen een rondleiding langs verschillende onderdelen van de keuken, zoals de grill en de friteuse-unit, waarbij uitleg wordt gegeven over deze onderwerpen. Vervolgens mogen zij zelf aan de slag om te ervaren hoe het is om een hamburger van McDonald’s te bereiden.
De eerste Backstage vindt plaats op 8 en 9 oktober in ruim 100 restaurants door heel Nederland, kondigt het foodmerk aan. 'Na de landelijke aftrap kunnen gasten het hele jaar een kijkje in de keuken nemen door zich op te geven voor een restaurant bij hun in de buurt via de website mcdonalds.nl/backstage. McDonald’s kiest er dus voor om haar gasten structureel te laten zien hoe het er aan toe gaat in de keuken.'
Kwaliteit en beleving
McDonald’s meldt de afgelopen tijd meerdere initiatieven te hebben genomen, met de focus op kwaliteit en beleving in de restaurants. In 2015 introduceerde McDonald’s Table Service (bediening aan tafel), MyMcFlurry (het personaliseren van je McFlurry), McCafé en Salad Bar. Met Backstage komt daar vanaf oktober de mogelijkheid bij voor gasten om meer inzicht te verkrijgen in de producten en werkwijze van McDonald’s, door letterlijk een kijkje achter de schermen te nemen. 'Met Backstage biedt McDonald’s gasten een leuke en informatieve beleving, waar kwaliteit en plezier centraal staan. Met ruim 100 deelnemende restaurants is er altijd wel plekje in de buurt waar je kunt komen kijken. We nodigen iedereen van harte uit', aldus Steijaert.
Aanmelden
Gasten kunnen zich dus aanmelden via mcdonalds.nl/backstage. Op deze website is tevens meer informatie beschikbaar over Backstage bij een restaurant naar keuze in de buurt, meldt de keten. (PvWK)
Over McDonald’s Nederland
'McDonald’s bezorgt in Nederland haar wekelijks bijna 3 miljoen gasten op ieder moment van de dag een positief moment. Met gevarieerde keuzes en versbereide, iconische producten die door ruim 17.500 medewerkers met zorg worden bereid. In Nederland heeft McDonald’s 245 restaurants. Het streven naar kwaliteit staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering.' (bron: McDonald’s)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- personaliseren
- Table Service
- vlees
- gasten
- Salad Bar
- McDonald’s
- plezier
- keuken
- beleving
- harte
- MyMcFlurry
- kwaliteit
- transparantie
- restaurant
- bediening
- McFlurry
- Backstage
- McCafé
- hamburger
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing