Nieuw 'backstage'-programma: McDonald's opent eigen keukens voor gasten
- Food-en-retail
- 28 sep 2016 @ 15:40
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodPR
- 28 sep 2016 @ 15:40
- Redactie Food en Retail
Op 8 en 9 oktober start McDonald’s met ‘Backstage’. Met dit landelijk programma kunnen gasten een kijkje in de keuken nemen van ruim 100 deelnemende McDonald’s restaurants in ons land. De eerste McDonald’s Backstage is de aftrap van een structureel open keuken-programma in de restaurants. Met het programma geeft McDonald’s gasten meer inzicht in de wereld achter alle producten van McDonald’s, zoals het bereidingsproces en de kwaliteit en herkomst van McDonald’s.
Consumenten gaan steeds bewuster om met wat ze eten. Ze willen weten waar een product of ingrediënt vandaan komt. En zelf zien is geloven is nog altijd op velen van toepassing, stelt de hamburgerketen. 'Zo hebben vele stakeholders en geïnteresseerden van online titels en tijdschriften al een kijkje in de keten en keuken van McDonald’s gekregen. Elke keer lijken bezoekers verrast te zijn, als we hen uitnodigen voor een kijkje in de keuken. Met Backstage geven we gasten letterlijk die blik in het reilen en zeilen van McDonald’s en kan iedereen zelf zien er ervaren hoe het zit. Dat is belangrijk, want een eigen ervaring is veel meer waard dan dat wij onze gasten vertellen hoe we werken', zegt Manu Steijaert, algemeen directeur van McDonald’s Nederland. 'Dagelijks worden er vragen gesteld aan onze medewerkers over onze producten. Waar komt het vandaan, welke ingrediënten gebruiken jullie? En wat doen jullie ermee in de keuken? Tijdens Backstage kunnen gasten alle vragen stellen die hun op het hart liggen.'
De klant mag zelf een Quarter Pounder maken
In de deelnemende restaurants komt er een speciaal programma waarin aandacht wordt besteed aan de verse bereiding, kwaliteit en herkomst van producten, voedselveiligheid, hygiëne en het voorkomen van voedselverspilling. Gasten krijgen een rondleiding langs verschillende onderdelen van de keuken, zoals de grill en de friteuse-unit, waarbij uitleg wordt gegeven over deze onderwerpen. Vervolgens mogen zij zelf aan de slag om te ervaren hoe het is om een hamburger van McDonald’s te bereiden.
De eerste Backstage vindt plaats op 8 en 9 oktober in ruim 100 restaurants door heel Nederland, kondigt het foodmerk aan. 'Na de landelijke aftrap kunnen gasten het hele jaar een kijkje in de keuken nemen door zich op te geven voor een restaurant bij hun in de buurt via de website mcdonalds.nl/backstage. McDonald’s kiest er dus voor om haar gasten structureel te laten zien hoe het er aan toe gaat in de keuken.'
Kwaliteit en beleving
McDonald’s meldt de afgelopen tijd meerdere initiatieven te hebben genomen, met de focus op kwaliteit en beleving in de restaurants. In 2015 introduceerde McDonald’s Table Service (bediening aan tafel), MyMcFlurry (het personaliseren van je McFlurry), McCafé en Salad Bar. Met Backstage komt daar vanaf oktober de mogelijkheid bij voor gasten om meer inzicht te verkrijgen in de producten en werkwijze van McDonald’s, door letterlijk een kijkje achter de schermen te nemen. 'Met Backstage biedt McDonald’s gasten een leuke en informatieve beleving, waar kwaliteit en plezier centraal staan. Met ruim 100 deelnemende restaurants is er altijd wel plekje in de buurt waar je kunt komen kijken. We nodigen iedereen van harte uit', aldus Steijaert.
Aanmelden
Gasten kunnen zich dus aanmelden via mcdonalds.nl/backstage. Op deze website is tevens meer informatie beschikbaar over Backstage bij een restaurant naar keuze in de buurt, meldt de keten. (PvWK)
Over McDonald’s Nederland
'McDonald’s bezorgt in Nederland haar wekelijks bijna 3 miljoen gasten op ieder moment van de dag een positief moment. Met gevarieerde keuzes en versbereide, iconische producten die door ruim 17.500 medewerkers met zorg worden bereid. In Nederland heeft McDonald’s 245 restaurants. Het streven naar kwaliteit staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering.' (bron: McDonald’s)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- keuken
- Salad Bar
- hamburger
- bediening
- gasten
- McDonald’s
- beleving
- Table Service
- kwaliteit
- transparantie
- vlees
- personaliseren
- McFlurry
- harte
- Backstage
- MyMcFlurry
- restaurant
- McCafé
- plezier
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo lanceert 'De lekkerste bakkerij van Nederland'
- Vlaggetjesdag Scheveningen 2025: van Haven naar Hofstad
- [marketeer 226] Jasper Spaargaren - CMO Flower Farm
- [onderzoek] Consument kiest vaak voor duurzaamheid bij...
- Aldi verleidt pubers met versaanbod
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam en Nolet Distillery bundelen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- BMW lanceert opmerkelijke campagne... 19-06-2025
- Blokker heropent eerste dozijn winkels18-06-2025
- Creative Gym en AH Retail Media... 18-06-2025
- Vlaggetjesdag Scheveningen 2025: van... 18-06-2025
- Lidl lanceert Drop de Biet18-06-2025
- Ola viert Amsterdam 750 met raketijsje17-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation