[update] Picnic haakt in op Jumbo-film Verstappen - Verstappen wil juridische actie
- Food-en-retail
- 28 sep 2016 @ 18:15
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Food
- 28 sep 2016 @ 18:15
- Redactie Food en Retail
Online supermarkt Picnic haalt een ludieke stunt uit en haakt in op de nieuwe commercial van Jumbo. Bekijk hier het resultaat. [update] Max Verstappen en zijn management overwegen nu juridische stappen tegen het filmpje van Picnic waarin een look-a-like van de coureur voorkomt.
Jumbo lanceerde onlangs deze film met coureur Max Verstappen. Een reactie kon niet uitblijven, vindt concurrent Picnic. [update] Max Verstappen en diens entourage zijn minder enthousiast over de parodie, en overwegen juridische stappen, meldt RTLZ nu. ‘We gaan op passende wijze actie ondernemen. We zijn het aan het onderzoeken en bespreken het met onze juridische afdeling. Er is oneigenlijk gebruikgemaakt van het beeldmerk van Max Verstappen en daar zijn wij niet blij mee’, aldus een woordvoerder van de Formule 1-coureur. Michiel Muller, een van de directeuren van Picnic, reageert tegen RTL Boulevard: ‘ik denk dat we een ludieke inhaker hebben gemaakt op de commercial van Jumbo. We vonden het grappig. En het lijkt mij duidelijk dat mensen zien dat het een inhaker is en dat ze dat onderscheid kunnen maken. We hadden een leuk idee, that’s it. We krijgen op Facebook veel grappige reacties, maar van een jurist van Verstappen heb ik nog niets gehoord’.(PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- stunt
- film
- coureur
- resultaat
- retail
- Jumbo
- reactie
- concurrent
- Max Verstappen
- formule 1
- Picnic
- ludiek
- tvc
- inhaker
- online supermarkt
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Eerste Statiegeld Retourshops open... 05-05-2025
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management