Inkt gemaakt van restgroenten

Inkt gemaakt van restgroenten
  • Food-en-retail
  • 13 dec 2016 @ 16:15
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • EvenementMVOFood

Elk jaar wordt 1.3 miljard ton eten weggegooid. Een probleem dat niet past binnen de trend ‘duurzaam en bewust consumeren’, stelt het nieuwe foodmerk 'Barstensvol'. Barstensvol biedt met haar soepen een uitkomst: het merk gaat de strijd aan tegen voedselverspilling. De soepen van Barstensvol zijn 'top van smaak' en gemaakt van restgroenten. Zelfs de drukinkt van de verpakking nu ook.

Groenten die in perfecte staat verkeren, maar weggegooid dreigen te worden, krijgen op deze manier in de soep 'een eerlijke tweede kans', schrijven de initiatoren. 'Een voorbeeld: een grote fastfoodketen gebruikt de kontjes van tomaten niet, Barstensvol maakt er verse tomatensoep van. 

Voedselbesparing en nu ook inkt
De soepen worden geproduceerd bij de zogenaamde 'Verspillingsfabriek' te Veghel. Barstensvol ligt in het koelversschap bij Emté. Om deze introductie nog sterker onder de aandacht te brengen, is het merk een samenwerking aangegaan met reclamebureau Fama Volat. Fama Volat bedacht en ontwikkelde het idee om eenmalig de soepverpakkingen te printen met inkt, gemaakt van dezelfde restgroenten. Eind januai 2017 wordt in de Verspillingsfabriek een speciale lunch gehouden voor food-influentials (op uitnodiging), tijdens welke het merk meer nieuws over Barstensvol bekend zal maken. Zie ook de video hieronder. (PvWK) 


     Het besparen waard: drie soepzakken van Barstensvol



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken