Inkt gemaakt van restgroenten
- Food-en-retail
- 13 dec 2016 @ 16:15
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - EvenementMVOFood
- 13 dec 2016 @ 16:15
- Redactie Food en Retail
Elk jaar wordt 1.3 miljard ton eten weggegooid. Een probleem dat niet past binnen de trend ‘duurzaam en bewust consumeren’, stelt het nieuwe foodmerk 'Barstensvol'. Barstensvol biedt met haar soepen een uitkomst: het merk gaat de strijd aan tegen voedselverspilling. De soepen van Barstensvol zijn 'top van smaak' en gemaakt van restgroenten. Zelfs de drukinkt van de verpakking nu ook.
Groenten die in perfecte staat verkeren, maar weggegooid dreigen te worden, krijgen op deze manier in de soep 'een eerlijke tweede kans', schrijven de initiatoren. 'Een voorbeeld: een grote fastfoodketen gebruikt de kontjes van tomaten niet, Barstensvol maakt er verse tomatensoep van.
Voedselbesparing en nu ook inkt
De soepen worden geproduceerd bij de zogenaamde 'Verspillingsfabriek' te Veghel. Barstensvol ligt in het koelversschap bij Emté. Om deze introductie nog sterker onder de aandacht te brengen, is het merk een samenwerking aangegaan met reclamebureau Fama Volat. Fama Volat bedacht en ontwikkelde het idee om eenmalig de soepverpakkingen te printen met inkt, gemaakt van dezelfde restgroenten. Eind januai 2017 wordt in de Verspillingsfabriek een speciale lunch gehouden voor food-influentials (op uitnodiging), tijdens welke het merk meer nieuws over Barstensvol bekend zal maken. Zie ook de video hieronder. (PvWK)
Het besparen waard: drie soepzakken van Barstensvol
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- koelversschap
- Emté
- Veghel
- Barstensvol
- reclamebureau
- food influentials
- top
- Verspillingsfabriek
- soepen
- voedselbesparing
- restgroenten
- kans
- smaak
- soep
- merk
- groenten
- samenwerking
- inkt
- perfecte staat
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft favoriet bij elke generatie
- [column] Minder wijzen meer verbinden: duurzaam merkdenken in...
- Retailmedia: La Place lanceert app met loyaliteitsprogramma...
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- Waarom chocolade met Pasen meer is dan een zoete verleiding
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
- Hands Off kiest koe als boegbeeld in... 28-04-2025
- Fritz-kola en Laser 3.14 vieren... 25-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management