Retail springt niet in op mobiel gebruik van internet
- Food-en-retail
- 19 nov 2013 @ 00:01
- Link
-
Willem Visser
directeur, eigenaar
Effectmeting - WebMediastrategie
- 19 nov 2013 @ 00:01
- Willem Visser
93% van retailwebsites is niet ‘reponsive’, signaleert Willem Viser in zijn nieuwe column op Food&Retail. 'Websites worden in toenemende mate bezocht door middel van smartphones en tablets. In Nederland bezit bijna 75% van de mobiele gebruikers een smartphone en de verkoop van tablets zal dit kwartaal voor het eerst die van computers inhalen. Dit betekent dat steeds meer mensen op kleine(re) schermen het internet bezoeken.'
Responsive website
Mobiele browsers op een mobiele telefoon en tablets kunnen de meeste websites wel tonen maar links en teksten zijn te klein en een formulier invullen lukt nauwelijks. Sommige websites hebben een mobiele variant maar deze toont in de meeste gevallen veel minder informatie dan de ‘normale website’.
Een oplossing is om een ‘responsive website’ te (laten) ontwikkelen. Of u een website nu bekijkt op een computer, smartphone of tablet; de website past zich automatisch aan op het type apparaat / schermformaat waarmee u de site bezoekt.
Retailwebsites
Onderzoek, uitgevoerd door bureau Effectmeting, laat zien dat 85% van de klein winkelbedrijven en maar liefst 97% van de landelijke retailketens geen responsive website hebben.
U kunt op de website responsinator.com/ controleren of uw huidige website responsive is. U ziet hier hoe uw website er op verschillende apparaten uit komt te zien. Als u bijvoorbeeld naar rechts of links moet scrollen om alle delen van uw website te zien en/of uw menu is niet in één oogopslag zichtbaar dan is uw site niet responsive.
De kosten van het laten maken van een responsive website zijn mede afhankelijk van de complexiteit van de gewenste website en of u een website geheel opnieuw laat ontwikkelen of dat u gebruikt maakt van één van de honderden responsive thema’s zoals ze voor content management systemen (CMS) zoals Wordpress en Joombla beschikbaar zijn.
Voordelen responsive website:
• Website toegankelijk op alle apparaten
• Er is maar één CMS nodig. U hoeft geen gescheiden mobiele site te laten bouwen.
• U hebt de desktop en mobile content op één URL. Dit is voor uw gebruikers eenvoudiger.
• Google kan de content efficiënter indexeren wat de vindbaarheid van uw website verhoogt.
Nadelen responsive website:
• Het laden van een responsive website kan (iets) langer duren. Dit hang mede af van de content op de website.
Auteur: Willem Visser
-
Willem Visser
- Werkt bij: Effectmeting
- Functie: directeur, eigenaar
- Website:http://www.effectmeting.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Consumenten beschuldigen Lay's van krimpflatie - foodmerk...
- Albert Heijn introduceert hamstergezin
- Jumbo lanceert 'De lekkerste bakkerij van Nederland'
- Lidl introduceert Supersupplementen om groente te promoten
- Zachtfruitcampagne ‘Een handje zomer’ richt zich op jonge...
- Driehoek is het nieuwe vierkant: Verkade vernieuwt chocoladereep
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 226] Jasper Spaargaren -... 13-06-2025
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam en... 11-06-2025
- Bakker Bart speelt in op knorrende... 10-06-2025
- Aldi verleidt pubers met versaanbod10-06-2025
- Jumbo lanceert 'De lekkerste... 05-06-2025
- [onderzoek] Consument kiest vaak... 05-06-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation