[Retail safari] Bfresh - Twee retailgiganten combineren expertises
- Food-en-retail
- 11 nov 2015 @ 15:19
- Link
-
Albert Top
algemeen directeur
Crossmarks - InnovatieWinkelen
- 11 nov 2015 @ 15:19
- Albert Top
Verswinkels zijn wereldwijd trending, maar om onderscheidend te zijn moet je van goede huizen komen. Om haar foodkansen in Amerika te ontdekken heeft Fresh Formats (onderdeel van Ahold Amerika) samen met Little Kitchen (onderdeel van La Place Amerika) de pilotstore Bfresh ontwikkeld. We nemen een kijkje.
Het storedesign van Bfresh is het tegenovergestelde van traditionele supermarkten. Met de pilot richt Fresh Formats zich in Boston op jonge urban (buurt)foodies die vers, betaalbaar en gezond eten belangrijk vinden.
Het beste van twee grote concerns
Bfresh staat als verswinkel voor ‘fresh foods, smart value and local convenience’. Hiermee wil Fresh Formats een oplossing bieden voor de prijs-, gemaks- en kwaliteitsfrustraties van jonge shoppers bij populaire foodconcepten. In de 930m² tellende verswinkel draait het daarom in eerste instantie om testen en leren.
Naast een uitgebreid winkelaanbod kunnen klanten genieten van vers bereide Little Kitchen gerechten, smoothies en andere gezonde lekkernijen zoals wij dat van La Place kennen. Net als in Nederland worden de foodvoorbereidingen in de winkel gedaan waardoor je als klant kan meekijken. Ook is Bfresh voorzien van een tapafdeling. Hier kunnen klanten uit een breed assortiment van organische en internationale bonen en granen een eigen eindproduct samenstellen. Of het op deze manier inrichten van de pilotstore dé succesformule is proberen retailgiganten Ahold en La Place samen te achterhalen.
Albert Top
directeur CrossMarks
(beeld: Crossmarks)
Op zoek naar meer inspiratie? Neem dan een kijkje op de must see pagina van Crossmarks waar wekelijks retailconcepten verschijnen die je gezien moet hebben.
-
Albert Top
- Werkt bij: Crossmarks
- Functie: algemeen directeur
- Website:http://www.crossmarks.nl/
- Profiel »
- jong
- Bfresh
- fresh foods
- shoppers
- bereid
- retail safari
- Fresh Formats
- must see
- Little Kitchen
- smart value
- gemak
- verswinkel
- prijs
- insapiratie
- kijkje
- blog
- Crossmarks
- local convenience
- kwaliteitsfrustraties
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
- Plus start training Veilig op de weg 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing