[Retail safari] Bfresh - Twee retailgiganten combineren expertises
- Food-en-retail
- 11 nov 2015 @ 15:19
- Link
-
Albert Top
algemeen directeur
Crossmarks - InnovatieWinkelen
- 11 nov 2015 @ 15:19
- Albert Top
Verswinkels zijn wereldwijd trending, maar om onderscheidend te zijn moet je van goede huizen komen. Om haar foodkansen in Amerika te ontdekken heeft Fresh Formats (onderdeel van Ahold Amerika) samen met Little Kitchen (onderdeel van La Place Amerika) de pilotstore Bfresh ontwikkeld. We nemen een kijkje.
Het storedesign van Bfresh is het tegenovergestelde van traditionele supermarkten. Met de pilot richt Fresh Formats zich in Boston op jonge urban (buurt)foodies die vers, betaalbaar en gezond eten belangrijk vinden.
Het beste van twee grote concerns
Bfresh staat als verswinkel voor ‘fresh foods, smart value and local convenience’. Hiermee wil Fresh Formats een oplossing bieden voor de prijs-, gemaks- en kwaliteitsfrustraties van jonge shoppers bij populaire foodconcepten. In de 930m² tellende verswinkel draait het daarom in eerste instantie om testen en leren.
Naast een uitgebreid winkelaanbod kunnen klanten genieten van vers bereide Little Kitchen gerechten, smoothies en andere gezonde lekkernijen zoals wij dat van La Place kennen. Net als in Nederland worden de foodvoorbereidingen in de winkel gedaan waardoor je als klant kan meekijken. Ook is Bfresh voorzien van een tapafdeling. Hier kunnen klanten uit een breed assortiment van organische en internationale bonen en granen een eigen eindproduct samenstellen. Of het op deze manier inrichten van de pilotstore dé succesformule is proberen retailgiganten Ahold en La Place samen te achterhalen.
Albert Top
directeur CrossMarks
(beeld: Crossmarks)
Op zoek naar meer inspiratie? Neem dan een kijkje op de must see pagina van Crossmarks waar wekelijks retailconcepten verschijnen die je gezien moet hebben.
-
Albert Top
- Werkt bij: Crossmarks
- Functie: algemeen directeur
- Website:http://www.crossmarks.nl/
- Profiel »
- local convenience
- kijkje
- blog
- smart value
- fresh foods
- must see
- Bfresh
- bereid
- Little Kitchen
- jong
- prijs
- gemak
- verswinkel
- kwaliteitsfrustraties
- retail safari
- insapiratie
- Fresh Formats
- shoppers
- Crossmarks
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Eerste Statiegeld Retourshops open... 05-05-2025
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management