[Kijkcijfers] Mooie aftrap van het WK Voetbal
- Media
- 13 jun 2014 @ 16:56
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - WK VoetbalTelevisieKijkcijfersMediabureau
- 13 jun 2014 @ 16:56
- Redactie Media
Traditiegetrouw is gisteren het Wereldkampioenschap Voetbal geopend door het gastland. Waar vier jaar geleden Zuid-Afrika niet verder kwam dan een magere 1-1 tegen Mexico, trapte Brazilië met een 3-1 overwinning tegen Kroatië af. De kick-off tijden van het toernooi lijken er volledig op gericht om een zo groot mogelijk TV publiek in Europa te trekken; het merendeel van de wedstrijden is hier in prime time te zien.
Dat heeft op de eerste dag al z’n vruchten afgeworpen. De openingswedstrijd trok op Nederland 1 ruim 3,5 miljoen kijkers. In 2010, toen de aftrap om 16:00 uur plaatsvond, waren dat er slechts 2,1 miljoen. Ook de openingsceremonie profiteerde van het gunstige uitzendtijdstip.
Dat is in tegenstelling tot de Olympische Spelen bij een WK meer een verplicht nummer dan een echte publiekstrekker, maar er keken gisteren toch bijna 1,5 miljoen mensen naar. Bij het toernooi in Zuid-Afrika waren dat er, om 14:00 uur op een vrijdag, slechts 588.000.
Tijdens de WK Voetbal zal mediabureau Initiative de lezers van MarketingTribune voorzien van kijkcijfer analyses.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing