[Kijkcijfers] Mooie aftrap van het WK Voetbal

[Kijkcijfers] Mooie aftrap van het  WK Voetbal
  • Media
  • 13 jun 2014 @ 16:56
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • WK VoetbalTelevisieKijkcijfersMediabureau

Traditiegetrouw is gisteren het Wereldkampioenschap Voetbal geopend door het gastland. Waar vier jaar geleden Zuid-Afrika niet verder kwam dan een magere 1-1 tegen Mexico, trapte Brazilië met een 3-1 overwinning tegen Kroatië af. De kick-off tijden van het toernooi lijken er volledig op gericht om een zo groot mogelijk TV publiek in Europa te trekken; het merendeel van de wedstrijden is hier in prime time te zien.

Dat heeft op de eerste dag al z’n vruchten afgeworpen. De openingswedstrijd trok op Nederland 1 ruim 3,5 miljoen kijkers. In 2010, toen de aftrap om 16:00 uur plaatsvond, waren dat er slechts 2,1 miljoen. Ook de openingsceremonie profiteerde van het gunstige uitzendtijdstip.

Dat is in tegenstelling tot de Olympische Spelen  bij een WK meer een verplicht nummer dan een echte publiekstrekker, maar er keken gisteren toch bijna 1,5 miljoen mensen naar.  Bij het toernooi in Zuid-Afrika waren dat er, om 14:00 uur op een vrijdag, slechts 588.000.

Tijdens de WK Voetbal zal mediabureau Initiative de lezers van MarketingTribune voorzien van kijkcijfer analyses.

www.initiative.nl

 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken