Marketing Trendonderzoek 2014: contentmarketing verdringt social media
- Media
- 23 jul 2014 @ 10:43
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MarketingOnderzoekSocial mediaContent
- 23 jul 2014 @ 10:43
- Redactie Media
Contentmarketing heeft verdringt social media verdrongen als opkomende marketingtrend. Dat blijkt uit het Marketingtrendonderzoek 2014 van adviesbureau Berenschot in samenwerking met zes vakwebsites, waaronder MarketingTribune. Bijna de helft van de ondervraagde marketeers noemt het 'centraal stellen van de klant' de belangrijkste opgave in 2014. Vlak daarna volgen 'contentmarketing' en 'authenticiteit' als de onderwerpen waar de meeste marketeers zich in 2014 op zullen richten.
Net als vorig jaar staat ‘klant centraal’ bovenaan de prioriteitenlijst van marketeers, aldus Berenschot. ‘Contentmarketing’ komt dit jaar met stip binnen op de tweede plek, en vervangt hiermee ‘social media’, dat is gezakt naar plek 10. De top-3 wordt net als vorig jaar afgesloten door ‘authenticiteit’. Op de vierde plaats staat met stip ‘Big Data’, dat vorig jaar nog als elfde eindigde. Storytelling handhaaft zich op plek vijf.
Marketingtrends van 2014:
Net als vorig jaar zijn er opvallende verschillen tussen de sectoren. Marketeers in retail en de industrie geven aan meer te focussen op contentmarketing dan hun collega’s in de zakelijke dienstverlening. Zij proberen dit jaar de klant nog meer centraal te stellen. In de financiële sector staat ‘klant centraal’ niet geheel verwonderlijk met afstand op de eerste plaats (bijna 70%).
Trends per sector:
Het verschil tussen marketeers werkzaam op directie-, management- of uitvoerend niveau is ook duidelijk. Waar de marketingmanager of communicatie- en PR-professionals hun heil zoeken in contentmarketing, richt de directie zich meer op Big Data en accountability.
Functie-gerelateerde prioriteiten:
De initiatiefnemers van het Marketingtrendonderzoek 2014 zijn Berenschot, MarketingTribune, Marketingfacts, Marketing Executive Center (MEC), Platform Innovatie in Marketing (PIM), VM Magazine en Stem (Industrial Marketing Centre).
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- onderzoek
- marketeers
- Marketingfacts
- 2014
- Marketing Executive Center
- trends
- MEC
- Marketingtrendonderzoek
- contentmarketing
- Industrial Marketing Centre
- klant
- social media
- Platform Innovatie in Marketing
- De Stem
- PIM
- authenticiteit
- Berenschot
- MarketingTribune
- VM Magazine
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NMO Online breidt fors uit met titels08-05-2025
- Arjan Pomper vertrekt al weer bij... 07-05-2025
- Neople lanceert AI-platform voor... 02-05-2025
- Waslijnactie BOAS kaart... 30-04-2025
- KPN viert 10e Louis-campagne met... 28-04-2025
- Sijthoff Media stopt met Business... 23-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management