Nielsen breidt verder uit in Oost-Europa

Nielsen breidt verder uit in Oost-Europa
  • Media
  • 29 jul 2014 @ 14:54
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkOnderzoekMediastrategieMarketing

Nielsen heeft de Mediaresearch Group overgenomen door een aandeel van 51% te nemen in dit onderzoeksbureau. Hiermee breidt het mondiaal opererende Nielsen, actief op het gebied van marketinginformatie en onderzoek, zijn positie in Oost-Europa verder uit met Tsjechië en Bulgarije.

In Europa is Nielsen actief op het gebied van kijkonderzoek voor televisie, het meten van digitale media en in het bijzonder het meten van advertentiebereik en reclame-effect. Het bedrijf heeft daarmee een leidende positie binnen de media-industrie in belangrijke markten als België, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Nederland, Zwitserland, Ierland, Noorwegen en Turkije.

Nielsen en Mediaresearch zullen de huidige oplossingen die Mediaresearch gebruikt voor het meten van media, blijven gebruiken om de continuïteit van de geleverde services aan tv-stations te garanderen. Tegelijkertijd krijgen klanten ook toegang tot de wereldwijd gebruikte producten en diensten van Nielsen.

Mediaresearch biedt op het moment de volgende diensten: elektronisch bereiksonderzoek televisie (tv-meters), monitoring van internetverkeer, socio-demografische gegevens van de internetpopulatie (NetMonitor) en registratie van mediabestedingen (Admosphere).

De overname biedt klanten van zowel Nielsen als Mediaresearch nieuwe mogelijkheden om inzicht te krijgen in hoe mensen media consumeren en welke producten ze kopen, waarmee ze klanten helpen om hun producten en diensten effectiever te vermarkten.

Nielsen Holdings is een wereldspeler op het gebied van marketinginformatie en onderzoek met een leidende positie op het gebied van marketing- en consumenteninformatie, media- en bereiksonderzoek, online intelligence en mobile measurement. Nielsen is actief in ongeveer honderd landen en heeft hoofdkantoren in New York en Diemen. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken